בעלת משפחתון מאזור השרון חשודה בגרימת חבלה חמורה לתינוק בן ארבעה חודשים. הבוקר (חמישי) הוארך בארבעה ימים מעצרה של החשודה, אישה בשנות ה-50 לחייה מאזור השרון. מדובר בהארכת מעצר שנייה לאחר שלפני כשבועיים הובא הפעוט למרכז "שניידר" לילדים בפתח תקווה, כשהוא סובל מחבלה קשה בראשו. לאחר בדיקתו עלה חשד שהוא עבר טלטול.



על פי דיווח שהתקבל מהוריו של הפעוט, בנם נחבל ככל הנראה במשפחתון בו הוא שהה. בעקבות הדיווח נעצרה מנהלת המשפחתון לחקירה. אז גם עלה כי בעברה הרשעה בגין תקיפה וגרימת חבלה חמורה של פעוטה אחרת. בגין אותו אירוע לא ריצתה מנהלת המשפחתון עונש מאסר. בעקבות עברה של החשודה, החליטו במשטרה להאריך את מעצרה. בית משפט השלום בפתח תקווה קיבל את המלצת המשטרה והאריך את מעצרה עד היום. עתה מתכוונים במשטרה לבקש את הארכת מעצרה בשנית.



יצוין כי מדובר במשפחתון שבו שהו עד לאותו אירוע שלושה פעוטות ובכללם הפעוט שאושפז. התינוק שנפגע מאושפז במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה. חשוב לציין כי במשטרה חושדים שבעת הטיפול בפעוט, בנסיבות שטרם הובררו, עבר אירוע של "טלטול" שככל הנראה הביא לפגיעה בראשו. החקירה נמשכת ובמשטרה עושים מאמצים לגבש כתב אישום כנגד החשודה כבר בימים הקרובים.



ח"כ איציק שמולי התייחס לחשדות ואמר כי "ההתעללות בפעוטות חסרי ישע היא מחרידה והופכת את הבטן בכל פעם מחדש. במסגרות הפרטיות הכל פרוץ, אין פיקוח והפעוטות פשוט מופקרים לידי המתעללים. המדינה חייבת להרחיב את ההגנה על הקטינים במסגרות הפרטיות והדרך לשם עוברת באימוץ הצעת החוק שלי המחייבת התקנת מצלמות במסגרות הפרטיות".



גרימת מוות ברשלנות


הארכת המעצר היום מתרחשת לאחר שבשבוע שעבר הורשעה אביגיל דניאל, מטפלת בת 47, בגרימת מותו ברשלנות של פעוט בן 11 חודשים. דניאל הורשעה במבגרת עסקת טיעון לאחר שהפעוט הושאר ללא השגחה וטבע באמבטיה. דניאל הודתה במיוחס לה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב ובמסגרת ההסדר לא נרשמה הסכמה על העונש. המדינה צפויה לעתור לעונש מאסר בפועל ופיצוי למשפחתו של הפעוט.



על פי כתב האישום, דניאל הועסקה כמטפלת של תאומים מתל אביב, ממועד לידתם ועד שהיו בני 11 חודשים. ב-21 מאי, היא קילחה אותם באמבטיה, כבשלב מסוים יצאה מהחדר והשאירה אותם לבד במים, מבלי שחיברה את הכיסאות המיועדים לקילוחם כהלכה. לאחר מספר דקות חזרה לאמבטיה ומצאה את אחד התאומים, המנוח, שוכב בתוך האמבטיה, כשראשו בתוך המים והוא מחוסר הכרה.



דניאל הוציאה את התינוק מהאמבטיה וניסתה לבצע בו פעולות החייאה, תוך קריאה לעזרה. בעקבות זעקותיה, הגיע לדירה שכן והשניים הזעיקו את המשטרה ואת כוחות ההצלה. זאת, כאשר התאום השני נותר בתוך האמבטיה לבדו, עד הגעת השוטרים לדירה. הפעוט הובהל לבית החולים "דנה" בתל אביב, שם נאבקו הרופאים על חייו במשך חמישה ימים, עד שמת.