לאחר שגרם לסערה גדולה בעקבות התבטאויותיו כנגד ח"כ סתיו שפיר, במהלך תוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20, החליט אראל סג"ל להגיב, ומשעות הבוקר התראיין במספר כלי תקשורת על הסיטואציה, כשהוא מבהיר כי הוא לא מוכן להתנצל עליה, וטען כי היא משמשת לתקיפה של הערוץ והן של חופש הביטוי. 



סג"ל התראיין הבוקר (חמישי) בתוכנית "המזנון" ברשת ב' ותקף את העליהום שהוא עובר מאמש, כשהשיא הגיע, לטענתו, בהאשמות שיש כאן גם הטרדה מינית.  



"הפכתי להיות ממסקר למסוקר, זה בסדר. מי שמתעסק במקצוע הזה צריך לדעת שהאש מלחכת גם אותו. אני לא מתכחש לכך שזאת היתה בדיחה סרת טעם. הבן שלי אמר לי 'למה היית צריך את הבדיחה הזאת?'. אבל הוויכוח כבר מזמן עבר מבדיחה סרת טעם לדיון על חופש הביטוי ועל הערוץ בו אני משדר. 

כל סיפור שאמרתי שסתיו שפיר רוכבת על אופניים לסיפוק מיני, לא נאמר. ההתייחסות היא לא לסתיו שפיר, אלא לסאב טקסט שלה, על הפוסט שלה, כשהיא טוענת שהממשלה הזאת מונעת אושר.

"אני אומר לכם שגם אם הדברים היו נאמרים על ידי חבר כנסת מהליכוד, היינו צוחקים על זה. מביך אותי שיש פה מלחמה על חופש הביטוי שלי, ודווקא לבדיחה מטומטמת מתייחסים. הפכו את זה לנושא, אני לא יכול להתנצל, מנסים לעשות כאן סתימת פיות. לא יכול להיות שתהיה פה איפה איפה. ארץ נהדרת הפכו את את ציפי חוטובלי ואיילת שקד לצמד נימפומניות. אמנון אברמוביץ' אומר שרה"מ פותח רגליים וכולם שותקים".
 

"מתפלא על הצביעות"


"אני מתפלא על הצביעות שלכם, אם היו אומרים שאנחנו לא בסדר, הייתי מקבל את זה, אבל אנחנו מדברים על חופש הביטוי. מותר לאמנון אברמוביץ' להגיד שהוא פתח רגליים, מותר להגיד בהמה על ח"כ ענת ברקו, אבל אסור להעביר ביקורת על שפיר? אם היו באים ואומרים לי בוא תתנצל, יש פה עניין אישי של בני אדם, אני מספיק שנים על כדור הארץ כדי לדעת שאתנצל ואז מודה ועוזב ירוחם. אבל זה לא המקרה. במידה ויגישו תלונה על הטרדה מינית אני אחקר, ואז החוקרים יצטרכו לברר האם התכוונתי לזה בלשון זכר או לא, האם היתה כוונה או לא. עם כל הכבוד, אף אחד לא מנסה לסגור ערוץ בשביל זה.

"אנחנו לא כאן לדון בטיב הבדיחות, זאת לא מטרת הדיון. המטרה שלי בדיון הזה היא שלא יהיו סטנדרטים כפולים. חופש הביטוי אמור להיות של כולם. אני חוזר ואומר, אם בארץ נהדרת קראו להן נימפומניות, ואף אחד לא קם לזעוק את עלבונה, כולל היא, אז מה ההבדל?  אני לא מתנצל מסיבה פשוטה, כי יש פה ניסיון לפגוע בחופש הביטוי שלי באופן כללי. היא אמרה שהיא רוצה להגיש תלונה על הטרדה מינית. יש פה עניין אחר, עשו פה מניפולציה צינית, אנחנו צחקנו על הפוסט שלה, לקחת את זה לעניין של מגדר ומיזוגניה זה מגוחך. אני מספר על עצמי המון בדיחות, ושואב את ההשראה שלי בטלוויזיה מירון לונדון ומוטי קירשנבאום. היה פה חוסר טעם.
 
על היהודים באים היה דיון בכנסת. היו לא מעט דיונם שתכליתם היה לסתום את הפה גם מהצד השני 
"אל תבלבל את המוח, הם הולכים להגיש תלונה במשטרה. אני מסב את דעת הציבור, שישאל את עצמו, למה כשערוץ 20 מפרסם פוסט על הנשיא הוא חוטף עליהום אדיר, אבל כשעיתון "הארץ" קורא לנשיא קרנף, אז זה לגיטימי, תמיד בימין זאת הסתה. אם הטרדתי מישהו, אז הטרדתי את עצמי. אנחנו הופכים את הדברים ואת הדיון לרדוד, ומגיעים למצב שבעוד 10 שנים, יהיה אצלנו דונלד טראמפ".
 
לסיכום אמר סג"ל: "את הסערה שנוצרה, לא אנחנו יצרנו. אני צחקתי על פוסט מטומטם, או עליי, הכל בסדר. מותר לעשות לנו את זה. סאטירה אמורה לגעת במקומות הכואבים. שכולם יעמדו בכללים האלה".