רס"ב קובי ספיר מתחנת שכונות של מחוז ת"א הוא השוטר החשוד בבעילת קטינה בת 17 ובסחיטה באיומים, כך התירה היום (חמישי) לפרסום שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ.



החקירה במחלקה לחקירות שוטרים החלה לפני כשבועיים, אז הוגשה תלונה על ידי עובדת סוציאלית מעירית תל אביב, לפיה ספיר, שוטר בכיר בתחנת השכונות, בן 40, ביצע עבירות מין בנערה ששהתה במוסד לנערות בסיכון. על פי החשד ומדברי הנערה לעובדת, היא פגשה בשוטר, המשמש כיומנאי בתחנה, בעת שהגיעה לתחנת המשטרה. לאחר מכן הוא יצר איתה קשר, ניצל את מצבה הנפשי הקשה וקיים איתה יחסים. לטענתה, כשהודיעה לו שבכוונתה להתלונן עליו הוא כיוון עליה את נשקו ואיים עליה כדי שתחזור בה מכוונתה. במח"ש מנהלים את החקירה בגין חשד לבעילה אסורה בהסכמה.



בנוסף, הוגשה נגד ספיר תלונה על ידי אישה נוספת, אשר טענה כי היומנאי ניצל את תפקידו וכפה עליה יחסי מין. 



לטענת ספיר, יחסי המין עם שתי הנשים היו בהסכמה ופרקליטיו אומרים שמדובר בשוטר עתיר ניסיון עם ותק של 25 שנות שירות, גרוש ואב לשלושה, ששימש כמפקד אחת היחידות אולם לאחר פציעה שובץ לתפקיד לא מבצעי. לטענתם, שתי המתלוננות בגירות ועל כן מדובר ביחסי מין שמותרים על פי החוק נוכח הסכמתן.



בבית המשפט ביקשו סנגוריו של ספיר לאסור את פרסום שמו וטענו כי המתלוננת בת ה-17 סובלת מבעיות נפשיות, עדותה אינה מהימנה והיא מרבה בהגשת תלונות בתחנה. נציג מח"ש התנגד לבקשה וטען כי דווקא חשיפתו יש בה כדי להועיל להגשת תלונות נוספות נגדו, אם אכן התרחשו מקרים נוספים.



השופטת פוזננסקי כץ חליטה, בהסכמת הצדדים, לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים, לרבות ערבות עצמית, חתימה על התחייבות ומעצר בית מלא עד ליום חמישי הבא, איסור יצירת קשר עם מי מהמתלוננות והרחקה על מכל מתקן משטרתי עד ל-2 באפריל. החקירה במח"ש נמשכת. 



סנגורו של ספיר, עו"ד חיים אוחנה, אמר בתגובה, כי מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, שבמסגרת תפקידו כשוטר התנהל ללא דופי, וכרעם ביום בהיר מצא עצמו חשוד בביצוע עבירות מין חמורות.



"במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט התברר כי רף החומרה של העבירות מסתכם, ככל הנראה, בהתנהגות שאינה הולמת ובחשד להפרת אמונים בגין אירועים שקרו שלא בהיותו על מדים ולא במסגרת תפקידו. אין לנו ספק כי בסופו של יום תיק החקירה נגדו במח"ש ייסגר", הוסיף עו"ד אוחנה.