אחרי שהצית סערה גדולה בעקבות התבטאויותיו חיקוי של חברת הכנסת סתיו שפיר, בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 20, כתב היום (שישי) העיתונאי אראל סג"ל בעמוד הפייסבוק שלו כי לא מדובר בתקיפה אישית של חברת הכנסת מהמחנה הציוני והדגיש כי הדיון המהותי הוא בחופש הביטוי. "כיוון שהדיון המהותי בחופש הביטוי חשוב יותר, אני מוותר על עוד ניסיון ארכני להסביר שהבדיחה בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 20 לא הייתה על המיניות של סתיו שפיר, והייתה מסופרת בהקשר של כל ח"כ אחר (זכר או נקבה) שהיה כותב טקסט אווילי על אושר שקשור ברכיבה על אופניים", כתב סג"ל.



העיתונאי התייחס לחיקוי יצר את המחלוקות ואמר כי "הדבר הכי מבאס בכל הסערה האחרונה זה שהבן שלי לא מבין למה הייתי צריך לספר את הבדיחה. לא נעים שחברים והרבה מאוד אנשים שנחלצו להגן עליי, נאלצו להגן על יציאה די טיפשית. מביך שקרב חיי על חופש הביטוי ייזכר כמאבק על בדיחת קרש ותמונה שלי בפאה ג'ינג'ית. לא גלילאו זועק 'נוע תנוע' מול האינקוויזיציה, אלא דראג קווין מטורלל עם רווח בין השיניים".



לדברי סג"ל, התכנית "ארץ" נהדרת לא זוכה לביקורת לה זכה בשל החיקוי של שפיר. כשב'ארץ נהדרת' הפכו את ציפי חוטובלי ואיילת שקד לצמד נימפומניות, איש לא פצה פה על המיזוגיניות והסקסיזם הבוטה. אני איש אחד שזרק בדיחה ספונטנית תוך כדי שידור. ב'ארץ נהדרת' ישבה חבורת כותבים, השחקנים עשו חזרות, היה במאי, היה רפרנטים מטעם 'קשת', עשרות אנשים טרחו סביב עשיית הקטע. איש לא מחה, איש לא עצר ואמר 'היי חברה, אולי הגזמנו'. וטוב שכך. סאטירה זקוקה לחופש יצירה מוחלט. ושאף אחד לא יטיף לי שאין לי מנדט לסאטירה. כי אם למוטי קירשנבאום ז"ל היה מותר לחבוש פאה ולהתחפש לאנסטסיה מיכאלי - אז גם לי מותר".



מוטי קירשנבאום . צילום: יוסי אלוני
מוטי קירשנבאום . צילום: יוסי אלוני





הסיפור האמיתי סביב הטירלול הזה



לטענת סג"ל מדובר במתקפה ישירה עליו באופן אישי ועל ערוץ 20: "הסיפור האמיתי סביב הטירלול הזה הוא ניסיון נוסף לפגוע ברישיון ערוץ 20 ובמינוי שלי לגל"צ. ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לא התביישה לחשוף זאת מעל דוכן הכנסת. הסיבה שהתקשורת עוסקת באובססיביות בבדיחה סרת טעם לא נובעת ממודעות מגדרית. כי ראינו שאיש לא פצה פה כששמעון שיפר קרא בשידור בערוץ 10 לח"כ ענת ברקו 'בהמה'. במקרה שלו, לא פתחו בהליכי הפרה נגד הערוץ. גם לא כשאמנון אברמוביץ' אומר 'שראש הממשלה פותח רגליים'. הטיעון על החריגה מתנאי הרישיון של ערוץ 20 נובע מהסיבה שהם מפחדים שיקום ערוץ חדשות נוסף. מתחרה עסקי".



סג"ל הבהיר כי הסערה לא מעוררת אותו וכי הוא כאן כדי להישאר. "בחודש האחרון אני עומד בעין סערה. מצבי יציב. וחברות וחברים, אני לא אמור להתמנות לראש שב"כ או יו"ר המוסד לביטוח לאומי, סך הכול עיתונאי שעומד לשדר שעה יומית בגל"צ. שעת שידור לבטא עמדות שיש להן קונים בשוק הדעות. משונה אם כי די צפוי, שדווקא הזועקים הגדולים נגד סתימת פיות, אלו שבדמיונם המעוות חיים בגרמניה של שנות השלושים, עושים כל שביכולתם לסכל אותי. ואף על פי כן, נוע תנוע", סיכם סג"ל.