בדיונים שהתקיימו בצמרת הדרג המדיני בימים האחרונים הוחלט לא לקדם חקיקת "חוק גירוש" שיאפשר גירוש משפחות מחבלים לעזה, לנוכח ההתנגדות העזה של המערכת המשפטית והעובדה שהחוק מנוגד לחוק הבינלאומי ולדיני המלחמה ו"יוציא את ישראל ממשפחת האומות". 



כעת מתגבשת חלופה לאמצעי הזה, בדמות "הגליה" של משפחות, שיסומנו כמשפחות מחבלים שמהללות את מעשי בניהן ומלבות את ההסתה. המשפחות הללו יוגלו מאזור המגורים שלהם לאזורים אחרים ברחבי הגדה, ויוגבל השטח בו יוכלו לנוע. 



"מדובר בטיפול דומה לטיפול שלנו בחשודים בביצוע מעשי תג מחיר", אמר אתמול ל"מעריב השבוע" גורם ביטחוני בכיר, "באותה מידה שאנו מוציאים צווי הרחקה מיהודה ושומרון לפעילי טרור יהודי, כך נשקול להוציא צווי הרחבה לבני משפחות מהסוג הזה מאזורים מסוימים". 



דפוס הפעולה הזה נרמז מפיו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אתמול, בראיונות שהעניק לרשתות הרדיו (רדיו ללא הפסקה, גלי צה"ל וקול ישראל). בדרך זו יהיה אפשר להוציא מחברון, למשל, כמה משפחות שמתסיסות את האווירה בעיר ומתוכן יוצאים מפגים רבים, לאזורים מרוחקים כמו ג'נין או שכם. זוהי האפשרות הנידונה כעת בדרג המדיני הבכיר, במסגרת המאמץ לקרר את התלהטות האינתיפאדה השלישית. 



הסיפור המלא מחר ב"מעריב סופהשבוע".