אבנר מאיו הוא העבריין שחוסל הבוקר (ראשון) ברחוב דבורה הנביאה בתל אביב, כך הותר לפרסום. מאיו עבריין מרמה (50) המוכר היטב למשטרה, שיתף פעולה עם המשטרה והפרקליטות ונרשם כעד תביעה בכתב אישום נגד כנופייה מהרצליה, הנאשמת בתיק רצח בשליחות ארגון מוסלי.



הרכב, ג'יפ מסוג האמר, התפוצץ ככל הנראה כתוצאה ממטען שהונח ברכב, באזור המנוע. כמו כן, לפי הדיווחים נמצא במקום מטען נוסף, ולכן כל מי שנכח במקום או בקרבתו התבקש לעזוב את זירת הפיצוץ. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי לאחר שנפצע באורח קשה וסבל מחבלה קשה בגפיים. כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו למקום ומאיו חולץ על ידי חבלן. לאחר מכן פונה הגבר לבית החולים "איכילוב" בתל אביב, שם נאלצו לקבוע את מותו. 

זירת הפיצוץ בצפון תל אביב


מאיו - פעיל בשוק ההלוואות וההימורים ובעלים של חנות לכלי בית - העיד נגד אביאל וואהל ושי מוסלי. בעדותו טען, כי נכח בשתי פגישות: אחת עם אביאל וואהל ושי מוסלי והשנייה עם נאשם אחר - ליאור גרינברג. לפי עדותו, בשתי הפגישות לא נאמרו אמירות שהן בגדר הפללה עצמית, אלא רק אמירות כלליות. בפגישה הראשונה הוזכרו שמותיהם של שלושה נרצחים: בר כהן, בן 19 מראשון לציון, שחוסל בירי בבת ים בתרגיל "כיפה אדומה"; וכן שמותיהם של דניאל סמארה ואוהד פרנקו - שנרצחו אף הם.



אבנר מאיו, שחוסל בתל אביב. צילום: פייסבוק
אבנר מאיו, שחוסל בתל אביב. צילום: פייסבוק



"אני לא אצליח לצאת מזה בחיים"


מאיו היה קשור גם לתיק הסחיטה בו הורשע דרור אלפרון בהסדר טיעון בשתי עבירות. לפי כתב האישום נגד אלפרון בתיק הזה, הוא איים על אדם אחר תוך ניצול "המוניטין" של שם משפחתו, התקשר אליו מספר פעמים ודרש ממנו לשלם את החוב, תוך שהוא אומר לו: "אני אבוא אליך... לא כדאי שאני אבוא אליך... עדיף לשלם וזהו". נטען כי בפעם אחרת, הגיע לביתו של מאיו - בו נכחו אז אשתו, אמו וילדיו - ושאל את האישה האם מאיו נמצא. משנענה בשלילה, ביקש שתמסור לו "שדרור היה פה".



בבקשה ציינה התביעה, כי מאיו אמר לחוקר שלו, בתגובה לכך שביקש ממנו להעיד, כי במידה ויעיד, הוא יהיה צפוי לקנסות: "יהיה קנסות, אתה לא מבין איזה נזק אתה עושה... איפה אני אלך... קנסות של מאות אלפים, אני לא אוכל לצאת מזה אתה לא מבין אתה משאיר אותי חשוף... אני אשלם את המחיר. מספיק שפעם בשבוע יעשו לי ככה בצמיגים, זה עשירייה כל שבוע... תבין גם אותי אני לא אצליח לצאת מזה בחיים... מה אתה רוצה שבשביל דרור אלפרון אני אעזוב את הארץ".



לפי הפרקליטות, בתקופה שבה נחקר תיק אלפרון, מאיו הגיע עם אשתו למשטרה וסירב לערוך עימות עם אלפרון. הוא אמר לחוקריו כי במידה ויכנס לעימות, יהיו חיבוקים ונשיקות עם אלפרון והוא ימסור דברים שלא "יתאימו" למשטרה.



גם אשתו של מאיו הביעה חשש רב בזמן החקירה דאז. "מי שיאכל אותה בהתרוממות של האוטו הבא שיהיה פיצוץ זה הבעל שלי", היא אמרה בתשאול שנערך לה, "ישים לי משהו מתחת לאוטו... זה שיהיה טוב למדינת ישראל שדרור אלפרון יישב בפנים אני מסכימה איתך במאה אחוז. זה שהמחיר של זה יכול להיות שיפוצצו את בעלי או אותי זה לא מתאים לי...".



ניסיון החיסול היום מצטרף לשורה של ניסיונות חיסול בעולם הפשע. כזכור, בשבוע שעבר אשת עד מדינה במשפט נגד אחד מהעבריינים הבכירים בבאר שבע, בת 30, נורתה למוות לעיני שלושת ילדיה בעת ששהו ברכבם בשדרות ירושלים בעיר. האשה, המוכרת למשטרה כמקושרת לארגוני פשיעה, ישבה ברכבה, אלמוני החל להתקרב אל הרכב וירה בה מספר יריות שגרמו לפציעתה הקשה. המקרה דווח לשירותי הרווחה, שמיד הגיעו לילדיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי במקום ופינו אותה לבית החולים, שם נקבע מותה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה ופתחו בסריקות בניסיון להתחקות אחרי עקבותיו של החשוד, שהספיק להימלט מהזירה. גורם בכיר במשטרה מסר ל"מעריב אונליין": "מדובר באשה שאינה עבריינית, אך שמקושרת עם גורמי פשיעה באזור. במשטרה מעריכים עוד כי מדובר באירוע על רקע פלילי, ובין השאר נבדק חשד לחיסול עקב סכסוכים בין ארגוני פשיעה".



בחודש ינואר התרחש ניסיון חיסול של העבריין בן כהן בפיצוץ רכב בצומת הרחובות ערבי נחל פינת שפע טל ברמת גן. היעד לפיגוע היה בכיר בארגונו של עמיר מולנר, שנפגע בפיצוץ ביחד עם מאבטחו האישי. בן כהן הוא דמות מוכרת מאוד בעולם הפשע. בעבר היה מקורב לעמיר מולנר, אך היחסים בין השניים עלו על שרטון. בעבר הוא נעצר מספר רב של פעמים, בין 2013 ל-2015, בחשד שהעלים הכנסות בשווי 300 מיליון שקלים וכי היה מעורב בהשלכת הרימונים לעבר סוכנות "סובארו".



פרטים נוספים באתר posta.co.il