חצי שנה לגל הטרור ומעט לפני פורים, החליטו כמה רבנים להכריז על שלושה ימי צום לאור המצב הביטחוני. הרב דוד אגמון, מנהל המרכז הרוחני לקבלה בתל אביב, סיפר לגבי גזית ברדיו ללא הפסקה 103FM על היוזמה: "אנחנו רוצים להתכנס ביחד ביוזמה שאנו מכנים שלושת הימים, שבמסגרתה יושבים וחושבים איך הגענו למצב הזה. יתכנסו אנשים, מלוס אנג'לס ועד הונג קונג, כולל ארץ ישראל, בכמה מקומות כינוס, ואחרים יעשו את זה בביתם. אנו מחוברים ביחד בחוליה חזקה מאוד, יותר מכל הוויכוחים. קודם כל אנו מחוברים, קודם כל אנו משפחה".

זירת פיגוע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
זירת פיגוע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
על נושא הצום אמר הרב אגמון: "אנחנו לא רוצים להוסיף אף צום ללוח שנה. אנחנו אנשים מהעם, פשוטים, שכואב להם על המצב, כואב לשמוע שאנשים נדקרים ברחובות, אלה האחים שלנו. זה עם ישראל. אנחנו לא יכולים יותר לשאת את המצב הזה. בן אדם נרצח ככה ברחוב ואף אחד לא מגיב לזה, עוברים לסדר היום, הולכים לנגב חומוס". גזית השיב: "אם הכל נהיה בדברו, אז גם הטרור הוא רצונו של בורא עולם". הרב אגמון הסכים: "נכון, הוא רצונו. הוא ברא את הטרור הזה כדי שאני אבחר. אנחנו עושים סטופ למציאות. לא מחכים, לא לממשלה ולא לכוחות הביטחון".

 
הרב אגמון השווה את המצב הנוכחי לזה שבפרס העתיקה, כמתואר במגילת אסתר: "אסתר המלכה ומרדכי היהודי הם דמויות ממשיות של האבות שלנו. היה אז טרור רציני, של הטרוריסט המן. אסתר אמרה למרדכי לכנס את כל היהודים ביחד. תבינו שאתם קודם כל עם ישראל, אחרי כן אתם שמאל וימין, אשכנזים וספרדים, דתיים וחילונים, מכל קצוות העם, כנסו את כולם ביחד. אחר כן צומו עלי, כי אתם עסוקים באכילה כל הזמן, בבוקר חושבים על ארוחת צהריים, בצהריים על ארוחת ערב ואחרי זה על קינוח, תעצרו רגע את הדבר הזה, ותצומו, מי שיכול שלושה ימים מצוין ומי שיכול שעה אחת. לעצור את המירוץ הטבעי שאנו רצים בו".
 

השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו