סייעת בגן פרטי נעצרה אתמול בחשד להתעללות בפעוט בן שנתיים. מעצרה של הסייעת התאפשר לאחר תלונה שהגישו הורים שבנם הפעוט בן השנתיים עבר התעללות והוכה בגן. כבר ביום חמישי האחרון בשעות הערב הגיעו הורי הפעוט למשטרה והתלוננו כי הסייעת נוקטת באלימות כלפי בנם. ההורים סיפרו לשוטרים כי בנם מגיע מהגן וממרר בבכי. הם הצליחו להבין כי הוא עובר אירוע בגן וכי משהו או מישהו מכאיב לו. למרות גילו, הצליח הילד להסביר לאמו כי מכאיבים לו.



חוקרי תחנת משטרת זבולון שפתחו בחקירה, קיבלו מידע מהגננת של הגן כי בגן מוצבות מצלמות. בעלת הגן מסרה לשוטרים את סרטי הצילום מהימים האחרונים. לאחר שצפו בחלק מהצילומים של הימים האחרונים, החליטו שוטרי תחנת זבולון לעצור את הסייעת ולחקור אותה.



באחד הצילומים נראית הסייעת בבירור, כך טוענים מקורבים לחקירה, כשהיא מרימה את הפעוט המדובר וזורקת אותו לעבר המזרן. בעקבות כך נטלו השוטרים את כל סרטי הצילום ממצלמות הגן ולאחר צפייה יותר מדוקדקת הוחלט לבצע מעצר של הסייעת לחקירה.



מהחקירה עולה כי בגן הפרטי בקריות בוצעה התעללות בחסר ישע וכי לתלונה של ההורים מהקריות יש על מה להסתמך. לאחר חקירה של הסייעת החוקרים ניגשו עמה להארכת מעצר בבית משפט השלום בקריות. החוקרים ביקשו להאריך את מעצרה של החשודה מאחר ולדבריהם הם יצטרכו לחזור אחורה ככל שהזיכרון במצלמה מאפשר כדי לבדוק אם היו מקרים דומים בעבר עם ילדים אחרים. "נבדוק כל סרט וכל צילום כדי להפריך חשדות לפיהם מדובר במשהו סדרתי", אמרו במשטרה.



עם זאת, מסתבר כי לסייעת, בשנות השישים לחייה, אין עבר דומה באירועים אחרים ככל שהדבר ידוע למשטרה, שתנסה לבדוק היכן עבדה בעבר. מאחר ומדובר בתושבת חיפה, ינסו להתחקות אחר מקומות עבודה קודמים כדי לבדוק אם עבדה עם ילדים ואם היו חשדות לאירועים דומים.



מהגן נמסר כי הילד שלכאורה התעללו בו לא נותר עם סימני אלימות ולא נזקק לטיפול רפואי כלשהו, כך גם דיווחו הוריו, אבל הוא יועבר לבדיקות רפואיות כלליות כדי לבדוק האם נגרמו לו נזקים עקיפים.



בתחילת החודש נודע כי סימונה רז, בעלת משפחתון בפתח תקווה, נעצרה על ידי המשטרה בחשד לטלטולו של דניאל חיים בן הארבעה חודשים וגרמה לו לחבלה חמורה. עורך דינה הכחיש את הטענות והיא שוחררה למעצר בית.



חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) התייחס לאירוע ואמר כי "ההתעללות בקטינים חסרי ישע בתוך הפעוטונים הפרטיים זו כבר ממש מגיפה עם למעלה מ-80 מקרים בשנה. המשמעות היא שיש בכל רגע נתון מאות ילדים בטווח הפגיעה ואנחנו חייבים להגדיל את ההגנה עליהם. עיקר הבעיה היא שב-90% מהתיקים שנסגרים זה קורה בגלל חוסר ראיות כי ילדים בני שנתיים לא מסוגלים להעיד, ואז התיק נסגר והמתעללת חוזרת פשוט לעבוד עם הילדים. זה הזוי. חייבים לקדם בנוהל חירום את הצעת החוק שלי להתקנת מצלמות בגנים הפרטיים".