סיפור מרגש: בשעות האחרונות הרשת מוצפת בפוסט של חייל בשם יצחק בלטה, שסיפר בו היום (שני) איך אדם אלמוני שעמו שוחח במהלך נסיעה ברכבת, שילם לו חוב ומזכיר לכולנו שיש גם דברים טובים במדינה המשוגעת שלנו.



יצחק פתח וכתב: "קוראים לי יצחק לוחם בנח"ל. לפני חמישה חודשים התחילו לי הבעיות - נקלעתי לחובות לחברת פלאפון, כעבור חודשים שלא יכולתי לשלם את החובות הגדילו לי את החוב ל-4,000 שקלים וגם עיקלו את חשבוני. לא ידעתי מה לעשות, קיבלתי מיוחדת שבועיים אבל היא לא הספיקה לכסות את כל החוב".



"אתמול ראשון בצהריים, אחרי טרטורים מהבנק לדואר ומהדואר לבנק הצלחתי לשלם 500 שקלים", כתב יצחק. "אחרי כל זה הלכתי לרכבת ושם פגשתי בחור צרפתי בשם סמואל לוי. התחלנו לדבר סתם שיחה רגילה בין אנשים זרים. הרכבת הגיעה התיישבנו אחד מול השני ופתאום התקשרו אליי לגבי החוק והודיעו לי כי החליטו להעלות את המחיר".



 

קוראים לי יצחק לוחם בנח"ל..מלפני 5 חודשים החילו לי הבעיות נקלעתי לחובות לחברת פלאפון כעבור חודשים שלא יכלתי לשלם את החוב...

Posted by ‎יצחק בלטה‎ on Monday, March 14, 2016


"אחרי הרבה צעקות סמואל לוקח לי את הפלאפון ומשלם 1,500 שקלים. אחרי המון תודות וחיבוקים אני שואל אותו 'איך אפשר להודות לך' וסמואל אומר לי: 'תמשיך לשרת את המדינה שלך, תניח תפילין ותכבד את ההורים שלך. אני אוהב אתכם החיילים ואני רוצה להגיד לך תודה על שאתם שומרים עלינו. כולי בהלם לא יודע אם זה אמיתי מה שקרה, מתקשר לבדוק את החוק ואכן שולמו 1,500 שקלים. אז אני רוצה להגיד תודה ענקית לסמואל לוי", כתב יצחק.



הסיפור המקסים הזה מתרחש חודש לאחר אירוע דומה: דניאל דנינו העלתה פוסט בפייסבוק ובו כתבה כי בעת שהייתה על הרכבת בדרכה הביתה מהבסיס, היא שמעה שיחה של חיילת עם חברת החשמל וממנה הבינה כי החיילת ואמה חייבות לחברת החשמל כסף והן על סף ניתוק. החיילת ניסתה לשכנע את נציגת חברת החשמל תוך שהיא בוכה שידחו להן את הניתוק, אך ללא הצלחה. בשלב הזה, אדם נוסף שהיה במקרה עד לשיחה, לקח את הטלפון של החיילת ונתן לנציגה מספר אשראי ושילם את החוב. מדובר באדם שאינו מכיר את החיילת ופשוט החליט לעשות מעשה טוב והאיר את יומה (ואת ביתה) של החיילת.