חבר הכנסת איציק שמולי ממפלגת "המחנה הציוני" וחברת הכנסת יעל גרמן מ"יש עתיד" העלו הצעת חוק לפיה תיאסר המתת כלבים וחתולים בריאים, למעט מקרים חריגים. מנגד מזהירים הווטרינרים שבהיעדר צעדים נוספים הכלביות יקרסו. ח"כ שמולי אמר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אנחנו רגילים לאיומים וההפחדות הללו. אבל בגלל שכולם משותקים מהאיומים וההפחדות אף אחד לא עושה שום דבר והמדינה הגיעה למצב שלכל הפחות, וזו ההערכה השמרנית, ממיתים כל שנה 60 אלף בעלי חיים, כלבים וחתולים, שיכלו לחיות, והמספרים רק עולים משנה לשנה. עיקר הבעיה בכלביות שהן לא עירוניות כי אין עליהן פיקוח. וגם בכלביות העירוניות, כדי לא להמית, שולחים את הכלבים לכלביות הפרטיות, ושם מתבצעת ההמתה. זה בית חרושת להמתות, 60 אלף בשנה, ואנחנו בכיוון של 100 אלף המתות בשנה".





אולי טוב להם מותם מחייהם בתוך מכלאה מטונפת, קרה, בחוסר תשומת לב, אולי זו המתת חסד 
ח"כ שמולי: "ברור שהתהליך חייב להיות הדרגתי, אי אפשר ביום אחד להגיד 'אסור להרוג' ולעצור הכל. אנחנו מדברים שעד שנת 2020, ויש מספיק זמן עד אז, נתחיל לפחות לשנות את המגמה. אנחנו אומרים בואו נשים כסף על הרחבה ושיפוץ של הכלביות. לא מדובר בכסף גדול. ל-50 כלביות, זה 50 אלף עד 100 אלף שקל לכלביה. כיום יש בכלביה בממוצע 40-50 בעלי חיים. אנחנו רוצים לעודד, בכסף, את הוטרינרים לעשות יותר ימי אימוץ ויותר סירוסים ועיקורים בשנה, וככה לכל הפחות נתקדם לעבר היעד. גם אם לא נגיע אליו ב-2020 אז נגיע אליו ב-2025".

"לצערי בקדנציה שבה משרד החקלאות מפיל חוק אחרי חוק, ומדבר על טרנספר לחתולים וכל מיני רעיונות הזויים כאלה, זו תקופה שבה אנחנו בעיקר בקרב בלימה", הוסיף ח"כ שמולי. "אנחנו צריכים גם להילחם בכל המגדלים הפיראטיים, כל אלה שבאים עם קרטון לאיזה ספסל בפארק ומוכרים גורים. על כל אחד כזה שנמכר בפארק יש עשרה שמתים בכלביות ושם מחכים בעלי חיים, לכו לאמץ אותם. הבוקר אימצתי כלב ממצפה רמון ששפכו עליו מים רותחים, איבד עין, איבד אוזן, כל הגוף שלו כוויות. אחד כזה מראש אין לו סיכוי לשרוד בכלביה, ישר תוקעים בו את המחט. בואו ניתן הזדמנות לבעלי החיים הללו".


עזר בהכנת הכתבה: אסף נבו