מים צהובים מזיהום: בימים האחרונים קיבלה עמותת "צלול" דיווחים על זיהום במי הים בפלמחים. גולשים יצאו מהמים עם צריבות בגרון ובעיניים ואחרים חלו ונדרשו לטיפול רפואי. בדיקת עמותת צלול גילתה כי מדובר בזיהום שמקורו בביוב גולמי ומי קולחים שהוזרמו לים דרך נחל שורק. 


מקור הביוב הוא במכון טיהור השפכים של ירושלים (מט"ש שורק) שהושבת והזרים את הביוב הגולמי לנחל ולים. מקורם של מי הקולחים הוא בשפד"ן, שמזרים עודפי קולחים לנחל. כמו כן דווח על תקלות באשקלון ואשדוד, ושככל הנראה זיהמו את הים. הזיהום הזה נע צפונה עם משטר הרוחות והגלים לאזור פלמחים.

מעמותת צלול נמסר בתגובה: "זיהום הים בפלמחים הוא חרפה. אסור שבשנת 2016 הים יהיה הפתרון לתקלות ביוב ועודפי קולחים. לולא ערנותם של מגיני ים של צלול, שהתעקשו שהים מזוהם, הסיפור היה מושתק על ידי הרשויות, שעד עכשיו ידעו שיש זיהום ולא טרחו להזהיר את הציבור. בגלל ריבוי הכשלים והבעיות עמותת צלול דורשת חקירה מקיפה שתמצא את האחראים למחדל ותעמיד אותם לדין. זו עוד דוגמה לצורך של ישראל בהקמת רשות ים וחופים שתראה את התמונה הגדולה ותתאם בין הגופים".
 
ממשרד הבריאות נמסר כי "עקב זרימת קולחים רבים בנחל שורק, משרד הבריאות מזהיר את העוסקים בספורט חורף ימי באזור שפך נחל שורק (בקרבת קיבוץ פלמחים). יש להתרחק מאזור שפך הנחל ולהימנע מלגלוש באזור הנמצא מוך השפך וסביבתו. בנוסף, משרד הבריאות מזהיר את המטיילים לאורך נחל שורק מלהיכנס למים ו/או להשתכשך בהם. משרד הבריאות ממשיך לבצע בדיקות של איכות מי הים ויעדכן את הציבור בהתאם לממצאים ולצורך".