תוצאות בדיקת הפוליגרף של תא"ל אופק בוכריס, החשוד באונס חיילת, דלפו אמש לתקשורת. חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת "כולנו" שירתה עם בוכריס בחטיבת גולני וסיפרה הבוקר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על תחושותיה: "קשה מאוד לשמוע את הדברים האלה. מבחינתי הסיטואציה מאוד מורכבת, וחשוב לי לציין שאני לא נוקטת צד. הייתי ב'גולני' חמש שנים, הייתי קצינת חינוך שם, שירתי עם מאות גברים, הכרתי מכל הסוגים, ואופק היה מאוד מאוד שונה מכולם. גם בהתנהלות שלו מול נשים, גם בהתנהלות מולי ספציפית, ולא סתם כל כך הרבה אנשים ונשים כאן קמים לומר... יש כאן איזושהי דיכוטומיה בין אותו אדם שמוצג למה שהכרנו, לכן זה כל כך קשה ומורכב עבור כל מי שהכיר אותו".



"לא ראיתי אותו ולא דיברתי איתו שנים", אמרה ח"כ בן ארי. "הפרשה מדברת על התקופה שהוא היה מח"ט ואני הכרתי אותו כסמג"ד. אז אף אחד מאיתנו לא יודע מה הים שם בדיוק בתוך הלשכה, מה קרה שם איתו ועם החיילת, אם קרה. אני לא יכולה לשפוט את מה שקרה שם. רק דיברתי על האדם עצמו. אני לא זוכרת מקרה בעבר שבו כל כך הרבה חיילות וקצינות... השליש שלו, ששירת גם עם החיילת, אמר שהיא אף פעם לא חוותה משבר או שיתפה אותו, ואף ביקשה להאריך את התפקיד בלשכה בעוד 3 חודשים, והוא אישר לה".



"המאבק בין גרסאות כל כך קשה כי הכל מתנהל בתקשורת", הדגישה, "דיברו על שלוש תשובות מתוך ארבע (בפוליגרף), כתב מדווח שהוא דובר אמת, אחריו מדווח כתב שהוא שיקר. התקשורת יצאה פה מפרופורציות. זה כאן משפחות, אנשים שעולמם מיטלטל מעבר לרצון שלנו לקבל דיווחים מידיים. מצד שני זה אדם שכולנו נושאים אליו עיניים. מי שבאמת מכיר - קשה, כואב, והמום מכל הסיפור הזה. אם היית שואל אותי על אנשים אחרים אולי הייתי אומרת לך משהו אחר. על אופק מאוד מאוד קשה לי".



"צריך לחכות לסוף החקירה ולראות איך המשפט יתפתח", הוסיפה ח"כ בן ארי. "אם הוא יימצא אשם בכל מה שמיוחס לו, הוא יצטרך לקבל עליו את העונש ובמלוא החומרה, כי זו לא רק סטירת לחי לאופק בוכריס אלא סטירת לחי לכל הצבא, אם דבר כזה היה וקרה בלשכת המח"ט. כגולנצ'יקית ששירתה חמש שנים בחטיבה אני לא זוכרת מקרה כזה בעבר, כל כך חמור. ובאותה מידה כל כך עצוב בכלל בצה"ל, ומה שאנחנו משדרים בהגנה על חיילות".



"אין אנשים כמו אופק", סיכמה ח"כ בן ארי, "בן אדם שקיבל ארבעה כדורים, נפצע אנושות, חזר לתפקד והיה מיועד להיות רח"ט מבצעים, אלו אנשים מאוד נדירים. אבל שום דבר כזה לא עומד לזכותו, ברגע שדבר כזה באמת יתברר. אבל בואו נחכה נברר את מה שבאמת קורה".



השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו