דנה ספקטור ורן שריג איימו בתוכניתם ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" להגיש תביעת דיבה כנגד האחראים על פרסום בפייסבוק, לפיו הם ביצעו "אונס שני" בנערה בת 19. השניים ראיינו את הנערה בנוגע לפרשת מין חמורה בה הייתה מעורבת, לכאורה, כאשר הייתה בת 16, אז, על פי החשד, נוצלה מינית על ידי איש תקשורת. הניצול לכאורה התרחש כאשר הייתה במצב נפשי רעוע ביותר, זאת אחרי שנחשפה למעשים דומים שעשה בנערות אחרות דרך בלוג שניהל. הראיון שערכו ספקטור ושריג עם הנערה נעשה בעילום שם ובערבול קול. במהלך האייטם הקריאה ספקטור תיאור קשה מתוך הבלוג, שכבר נחשפו אליו בעבר גולשים רבים. עם זאת, השניים נמנעו מלשאול את הנערה אודות המעשים עצמם שנעשו לה. למרות זאת, מצאו לנכון מנהלי דף הפייסבוק "פוליטיקלי קוראת", להאשים את ספקטור ושריג ב"אונס שני".




בתוכניתם ששודרה אמש, הדגישו שריג וספקטור שמפיקת התוכנית, מרינה קיגל, שוחחה לאחר הראיון עם הנערה ושמעה ממנה שהכל איתה בסדר: "הילדה האמיצה והמקסימה, ש'נאנסה' על ידינו, היא בסדר גמור. הראיון עבר לה בסדר גמור, הכל בסדר, היא לא הרגישה 'נאנסת' בצורה שנייה, הכל טוב", הדגישו.



שריג וספקטור הביעו בשידור זעם רב אודות אותה האשמה ב"אונס שני". "קבוצת נשים הולכת לחטוף ממני והפעם באמת", אמרה ספקטור. "אנחנו, אזרחים שומרי חוק, שלא עשינו רע לאיש, לפחות לא במכוון, כונינו 'אנסים שניים' בפוסט בפייסבוק. ברגע זה אני מתקשרת לעורך דין ותובעת לאנשים האלה את הצורה. או שהם מורידים את זה מהאתר, את ההאשמה שלי באונס, או שהם חוטפים תביעת דיבה. בחיים שלי לא כעסתי ככה, אני לא יכולה להסביר כמה זה מכעיס אותי, שמשתמשים במילה 'אונס' בצורה כל כך זולה, בוטה, צהובה וולגרית. הם הוזילו את המילה 'אונס'. ואם הן האשימו אותי ב'אונס' בפייסבוק, הם יחטפו תביעה במרחב הציבורי שאינו הפייסבוק. לקרוא לנו אנסים זו חוצפה שאין כדוגמתה. אני רועדת מכעס".



"הרהבנו עוז לעשות משהו שהתקשורת הישראלית ממעטת לעשות, כי היא עסוקה בפנקסאות", אמר שריג. "עסקנו בסיפור של אליאור גיל, ואני ממליץ לכל


אחד ואחת מכם, חוכמולוגים של פייסבוק, לפני שאתם פותחים את הפה הוירטואלי שלכם, לבוא ולראיין בנושא עדין וכירורגי, בפינצטה, בשידור חי, ולצאת מזה בשלום. מצד אחד רוצים שניתן במה לשיח הפמיניסטי, שנדבר על זה, מצד שני כשאתה מדבר על זה אתה לא יכול לצאת מזה בסדר, אין מצב לצאת מזה בסדר".



"לי התחוורה הפרשה תוך כדי הראיון", הוסיף שריג, "וגם אני אבא לילדות קטנות שגם עושות קוקיות, והתיאורים הופכים להיות גרפיים, אז יכול להיות שבמהלך אותו ראיון שאלתי שאלה שאולי לא נראתה למישהו באוזן הפוליטיקלי-קורקט שלו, של משטרת המחשבות בפייסבוק. חבורה של גברים ונשים עם אג'נדות השתוללו שם על שאלת אחת טיפשית שלי, תילי תילים של אנשים עם אג'נדות, כשאף אחד מהם, ולו אחד, לא הזדעזע מהסיפור עצמו של אליאור גיל, הסיפור שגרם לי להחסיר נשימה אתמול בשידור. אפילו לא טקסט אחד על אחת מפרשיות המין המזעזעות שהיו במדינה הזאת, פרשיה של ניצול שפל של ילדות במצב שביר שראיינו פה בשידור חי".



"דנה ספקטור ורן שריג", א'-ד' ב-23:00 ב"רדיו ללו הפסקה 103FM"


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו