בני משפחתו של סמל ראשון אורון שאול, שנפל בקרב בסג'עייה במבצע "צוק איתן" וגופתו נחטפה, נעדרו היום (חמישי) מטקס האזכרה הממלכתי לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. המשפחה מסרבת לקבל את קביעת צה"ל ולפיה אורון שאול הוא נעדר שמקום קבורתו לא נודע.
 
"עצם העובדה שהמשפחה לא הגיעה לטקס אין בכך אמירה חדשה כלשהי", אמרו אתמול בני המשפחה. "עמדת המשפחה ביחסה לשינוי הסטטוס שנקבע על ידי צה"ל למעמדו של אורון  נותרה בעינה. הגשנו לראש אכ"א בקשה מפורשת לשינוי הסטטוס של אורן מחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע לשבוי מלחמה המוחזק בידי האויב".
 
 עוד הוסיפו בני המשפחה: "זו השנה השנייה שאנו לא משתתפים בטקס. אנו מצפים ומחכים כבר שנה ושמונה חודשים שאורן יחזור או יוחזר מהמלחמה ממנה עדיין לא שב. האחריות מוטלת על ממשלת ישראל, על מנהיגי המדינה ומפקדי הצבא שבשליחותם יצא אורון להגן על המולדת".
 

שלא לייחוס אמרו מקורבים למשפחה "ההיעדרות מהטקס לא נועדה לפגוע בקדושתו של האירוע שכן אם משפחתו של אורון היתה מגיעה היא היתה מושכת את הפוקס. אני ערים לכך שיש לא מעט משפחות שנמצאות בטקסים הללו בעל כורחן. זו תחושה נוראה ואסון גדול לכל משפחה שאין ודאות לגבי גורל בנם ואין קבר ובמקום זה יש גן זיכרון או כיכר". 
 
עוד הוסיף אותו גורם משפחתי המקורב ביותר למשפחה "אם משפחת שאול הייתה משתתפת בטקס הם היו מקבלים את הקביעה שנקבעה כעובדה ולכן ההיעדרות מעידה על כך שהם ממשיכים במאבק כי כרגע מבחינתם אין לאורון קבר והוא שבוי מלחמה לכל דבר ועניין".