מתקפת טרור בלב טורקיה: כלי תקשורת בטורקיה מדווחים הערב (שבת) כי שלושה ישראלים נרצחו במתקפת הטרור באיסטנבול. קודם לכן אישר סגן שר הבריאות הטורקי, אחמט באהא אוגוטקן, כי בין הנרצחים בפיגוע במרכז איסטנבול גם תיירת ישראלית. לדבריו, חרף המאמצים לא ניתן היה להציל את חייה.



במקביל אישר משרד החוץ בירושלים שקיים חשש לחיי שני ישראלים ששהו במקום. 11 ישראלים נפצעו ופונו לחמישה בתי חולים בעיר: שניים במצב קשה, שניים בינוני, שישה קל ואחת מנותחת. עם זאת, במשרד החוץ לא מוכנים להגיב על הדיווח הטורקי על שלושה ישראלים נרצחים עד שלא יתבצע זיהוי סופי של ההרוגים. 

תיעוד פיגוע ההתאבדות באיסטנבול


שוטרים בזירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס



בתוך כך, במטה ללוחמה בטרור מתכוונים לעדכן את אזהרת המסע לטורקיה בעקבות הפיגוע ויוציאו הודעה מעודכנת לקראת חג הפסח לישראלים שלא לצאת למדינה. 



ממד"א נמסר כי משלחת מיוחדת בשיתוף חברת Passport CARD ומשרד החוץ תצא לטורקיה כדי לסייע בהעברת הנפגעים הישראלים מהפיגוע באיסטנבול בחזרה לישראל ובטיפול בהם. ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע בשעה 19:45 לחדר המצב במשרד החוץ. ראש הממשלה הנחה את משרד החוץ לפנות למשרד החוץ הטורקי ולדרוש גינוי לציוץ של חברת מפלגת השלטון הטורקית, שייחל ש"כל הפצועים הישראלים היו מתים".

צוותי מד"א מתכוננים למסע לטורקיה. צילום: דוברות מד"א
צוותי מד"א מתכוננים למסע לטורקיה. צילום: דוברות מד"א


בפיגוע נהרג גם אזרח איראני. ממשרד הבריאות הטורקי נמסר כי 36 בני אדם נפצעו, בהם ישראלים שהיו חלק מקבוצת תיירים. גורמים בטורקיה אמרו היום כי על פי ראיות חדשות ניתן להעריך כי המחבל שביצע את הפיגוע משתייך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) או למחתרת הכורדית (PKK). לפי תעודת הזהות של החשוד בביצוע הפיגוע, מדובר באדם בשם סבאש ילדיז, שנכנס לרשימת החשודים בטרור במדינה לאחר שהרשויות חשדו כי הוא נכנס ביחד עם שלושה בני אדם נוספים לטורקיה כדי להוציא לפועל פיגועים בשם דאעש. עם זאת, עדיין לא נשללה האפשרות שהכורדים עומדים מאחורי המתקפה.