טרור בלב איסטנבול: משלחת מד"א שהמריאה הערב (שבת) מישראל, נחתה באיסטנבול וחברה לפצועים. המשלחת תעניק סיוע לפצועים הישראלים במתקפת הטרור שהתרחשה היום בעיר ותחזיר אותם לישראל. המשלחת המיוחדת בראשות מנכ"ל מד"א אלי בין, מורכבת ממנהל אגף רפואה במד"א דוקטור רפי סטרוגו ורופאים ופרמדיקים של מד"א. המשלחת תעבור בין בתי החולים בעיר ותבדוק את מצבם של הפצועים הישראלים על מנת להחזירם ארצה במהירות האפשרית באמצעות המטוסים הישראלים המצוידים בציוד רפואי לטיפול נמרץ הייעודי להטסות.



עם הגעתם של אנשי המשלחת התקיימה הערכת מצב בשדה התעופה שם הם פגשו את נציגי הרפואה של ה"סהר האדום" הטורקי והפגישו אותם עם שלושה מהפצועים שהמתינו בשדה התעופה להטסה לארץ ולאחר מכן שבו לארץ ואושפזו בבית החולים "תל השומר". מדובר בגבר ואישה כבני 59 ואישה כבת 45 שנפצעו באורח קל עד בינוני והם בהכרה מלאה. שלושתם סובלים מפציעות בגפיים התחתונות.



אלי בין, מנכ״ל מד״א אמר לאחר הנחיתה של המשלחת באיסטנבול: "עם היוודע דבר הפיגוע באיסטנבול, מד״א נערך באופן מיידי לשגר משלחת חילוץ של רופאים ופרמדיקים. תוכניות המגירה שיש לנו למקרים מסוג זה אפשרו לנו להתארגן במהירות ובתוך שעות ספורות המשלחת נחתה בטורקיה".



עוד אמר בין כי "במשלחת רופאים ופרמדיקים שלנו שיבצעו מיון ראשוני והערכת מצבם הרפואי של הפצועים הישראלים. כפי שהנחה אותנו ראש הממשלה, אנו נפעל מידית להטסתם הביתה כמה שיותר מהר. אנחנו מתואמים באופן מלא עם משרד החוץ ועם הסהר האדום הטורקי. מד״א עושה הכל כדי להחזיר את כל הפצועים הישראלים הביתה במהירות האפשרית".



זירת הפיגוע. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע. צילום: רויטרס



כזכור, בפיגוע נהרגו ארבעה אנשים, מתוכם ישראלית ששמה פורסם - שמחה דמרי מדימונה ונפצעו כ-36 אנשים, כשמחבל מתאבד התפוצץ ברחוב איסטיקלל המרכזי בעיר. נחקר כעת האם המתאבד משתייך ארגונית למחתרות הכורדית או לדאעש.  ראש ממשלת טורקיה אהמט דבוטאולו, שלח מכתב תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקש להביע את צערו בפני משפחות ההרוגים בפיגוע בטורקיה. "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות האזרחים הישראלים שאיבדו את חייהם במתקפה המתועבת ולעם ישראל ומאחל החלמה מהירה לפצועים", כתב דבוטאולו. הוא הוסיף כי "המתקפה שאירעה היום הראתה לנו שוב כי הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס באופן תקיף נגד המטרות הבזויות של ארגוני הטרור".



ראש ממשלת טורקיה הבטיח להגיע למרצחים: "החקירה נמשכת, נבין את האירוע בהקדם האפשרי. האירוע הכואב הזה הראה שוב כי הגישה שלנו נכונה". נתניהו התייחס לפיגוע ואמר: "אנו בודקים אם הוא כוון לישראלים. לא נראה כרגע שמנותקי הקשר הם חלק מהאירוע אבל זה יתברר בהמשך. האנשים של משרד החוץ פועלים סביב השעון כדי להחזיר את האנשים לארץ ולתת את התמיכה המלאה".