רחוב איסתיקלאל (העצמאות) נחשב לאחת השדרות המפורסמות של איסטנבול, המשתרעת לאורך שלושה קילומטרים של חנויות ועשרות פאבים ומועדונים, בצד מאות מסעדות, קונדיטוריות, בתי קפה ואוכל מסוגים שונים. 



אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים של חברת התיירות קווי חופשה, מספק תחזית תיירותית אופטימית למרות הפיגוע. "אנחנו נמצאים על התפר שבין שלוש טיסות שבועיות לבין שתיים־שלוש טיסות יומיות לטורקיה, כשאלפי נופשונים כבר מוזמנים מראש לחג הפסח. אנחנו עובדים בעיקר מול ערי הנופש בים התיכון כמו אנטליה, ואני מעריך שהתייר הישראלי אולי יירתע בתקופה הקרובה מאיסטנבול כיעד, אבל על סמך ניסיון העבר – אנחנו לא צופים שפל בתיירות הישראלית לטורקיה ככלל".



לדבריו, אחרי כשנתיים של שפל בגלל הסכסוך בין שתי המדינות, חזרו סוכני הנסיעות בישראל בשנה האחרונה לביקושים של מאות אלפי נוסעים - כ־700 אלף נוסעים בשנה לפי נתוני רשות שדות התעופה - היעד השלישי המועדף על הישראלים.



שלו מדגיש: "פיגועי המחתרת הכורדית בערים טורקיות היא לא דבר חדש ורק בשבוע שעבר היה פיגוע גדול באנקרה. לא הרגשנו שום גל ביטולים אחריו. נכון שכשנפגעים ישראלים יש לזה השפעה מסוימת, אבל הישראלי שבחר לנפוש בפסח באנטליה למשל, מבין שאין קשר בין הדברים. כשנפגע הכבוד הלאומי, הישראלים החרימו את טורקיה, אבל מצב ביטחוני שם מעולם לא השפיע באותו אופן. אולי כי הישראלי מורגל למצב ביטחוני רעוע גם כאן בארץ. אני יכול להעיד שהתיירות ככלל חשובה לטורקים והם משקיעים מאמץ רב באבטחת יעדי תיירות, אבל כמו כאן, כנראה שגם אצלם אי אפשר לאבטח כל פינת רחוב".