חמישה מעשרת הפצועים בפיגוע באיסטנבול נחתו היום (ראשון) בצהריים בנתב"ג ופונו במבצע לוגיסטי מורכב לבתי החולים בישראל. במטוס ההרקולוס של חיל האוויר, שהפך לאמבולנס מעופף, הגיעו גם שלושת הארונות של הנרצחים בפיגוע. 
מנהל אגף הרפואה במד"א, דוקטור רפאל סטרוגו מסר כי בפיגוע נפצעו 10 ישראלים, חמישה באורח קל שהוחזרו מוקדם יותר לארץ, וחמישה נוספים באורח בינוני עד קשה מאוד שחזרו במטוס של חיל האוויר. הפצועים, שלושה במצב קשה, אחד קשה מאוד ואחד בינוני פונו לבתי החולים שיבא, בילינסון, אסף הרופא וסורקה בבאר שבע. 

האמבולנסים מחכים לפצועים בנתב"ג. צילום: משרד החוץ
האמבולנסים מחכים לפצועים בנתב"ג. צילום: משרד החוץ

 
הוא ציין כי בכל מהלך הטיסה היה במטוס צוות רפואי שהשגיח וטיפל בפצועים, שהועברו לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ של מד"א. מנכ"ל מדא אלי בין אמר: "זו הייתה אחת הטיסות העצובות שלנו, טיסה עם הרבה רגשות ומטענים, פגשנו את הפצועים והמשפחות, זה לא היה קל. ההחלטה של רה"מ נתניהו לשגר אמבולנס מעופף הייתה נכונה. העיקרון שלנו הוא שלא משאירים פצועים בשטח". 
 
מפקד המשלחת, אלוף משנה יאיר ברקת שבימי שגרה מפקד על חטיבת החילוץ וההצלה בפיקוד העורף, סיכם בקצרה את המבצע: "המשלחת של צה"ל כללה את נציגים של חיל הרפואה, הרבנות, זק"א ומשרד החוץ וגורמים נוספים. החזרנו את הפצועים וההרוגים מהפיגוע באיסטנבול".

מוקדם יותר היום הועלו ארונותיהם של שלושת הנרצחים מהפיגוע הקטלני בטורקיה, יונתן שור, שמחה דמרי ואברהם גולדמן, אל כבש המטוס בדרכם לישראל. העבודה הקשה שנעשתה במשרד החוץ ב-24 השעות האחרונות, ביחד עם המשלחות הרפואיות שהמריאו לישראל, הביאו לכך שכל הפצועים והנרצחים הגיעו לישראלים. חמישה פצועים הוטסו גם כן במטוס המיוחד, כשאחת מהן במצב קשה מאוד, עוד אחד קשה, פצוע אחד באורח בינוני ועוד שניים במצב קל. לפני ההמראה, ערך משרד החוץ טקס קצר בשדה התעופה "אתאטורק". 

ארונותיהם של נרצחי הפיגוע באיסטנבול. צילום: משרד החוץ
ארונותיהם של נרצחי הפיגוע באיסטנבול. צילום: משרד החוץ




במהלך הטקס, ביקשו אנשי המשלחות להודות לאנשי הקהילה היהודית בטורקיה, שעזרו לכוחות להתנהל במדינה ולסיים את הטיפול היעיל. נציג הקונסוליה אמר במהלך הטקס: "מאתמול בבוקר אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לסייע בהטסה ממש ברגעים אלה של ההרוגים והפצועים. הטרור מכה בנו בכל מקום, בכל האזור, בטורקיה בעיקר. לישראל וטורקיה יש אינטרס משותף. הוא מכה בכל מקום שהוא יכול, ביעדים תיירותיים בפרט.

"המסר הכי טוב שאנחנו יכולים להעביר לעולם ביום קשה שכזה הוא שאנחנו לא משאירים פצועים מאחור. כל הפצועים שאושפזו כאן, חוזרים הביתה, כך נמשיך לנהוג גם בעתיד, אני רוצה להודות לקהילה היהודית בטורקיה, ולממשל היהודי, על מנת להביא לחלק המוצלח של הפינוי וההרוגים הביתה. מוקדם יותר ערך משרד החוץ טקס בנמל התעופה אתא תורכ באיסטנבול טקס של שלושת הנרצחים מהפיגוע הקטלני בטורקיה, יונתן שור, שמחה דמרי ואברהם גולדמן, אל כבש המטוס בדרכם לישראל. העבודה הקשה שנעשתה במשרד החוץ ב-24 השעות האחרונות, ביחד עם המשלחות הרפואיות שהמריאו לישראל, הביאו לכך שכל הפצועים והנרצחים הגיעו לישראלים. חמישה פצועים הוטסו גם כן במטוס המיוחד, כשאחת מהן במצב קשה מאוד, עוד אחד קשה, פצוע אחד באורח בינוני ועוד שניים במצב קל. לפני ההמראה, ערך משרד החוץ טקס קצר בשדה התעופה "אתאטורק".