"אתמול ראיתי בעיניים איש אחד מכוער שלקח את החיים של החברים שלי. אבי, שמחה ויוני, אהובים חדשים שלעולם לא אשכח. המבט המתועב שלו נעוץ בי. הוא ישאר שם תמיד יחד עם החיוך היפה של החברים שלי", כך כתבה היום נעמה פלד, ממארגני סיורי "בייגלה", סיורים קולינריים שקבוצה שלהם נקלעה אתמול (שבת) בפיגוע בטורקיה ושלושה מחבריה נרצחו.



נעמה המשיכה והודתה לגורמים הרבים, טורקים וישראלים כאחד, שעזרו לה ולחבריה לסיור לאחר הפיגוע הרצחני: מול בן העוולה הזה ראיתי גם המון אנשים יפים שלא משו מהמיטה שלנו. אנשי הקהילה היהודית באיסטנבול, שפים, אנשי מלון הפור סיזנס, אנשי הקונסוליה וצוות בית החולים ומגן דוד אדום שבא לקחת אותנו לארץ באמבולנס אווירי. כולם היו שם בשבילנו. פנים טובות בתוך החשיכה". 


 

אתמול ראיתי בעיניים איש אחד מכוער שלקח את החיים של החברים שלי. אבי, שמחה ויוני, אהובים חדשים שלעולם לא אשכח. המבט המתועב...

Posted by Naama Peled on Sunday, March 20, 2016


מארגן נוסף של הסיורים, דודי כליפא, פרסם פוסט משלו, בו הוא הודה לאיזט מהקהילה היהודית באיסטנבול, שישב עם נעמה במשך שהותה בבית החולים בטורקיה ואמר "אנו כל כך גאים להיות יהודים וישראלים. ההתגייסות של הקהילה והמדינה מלמדת אותנו מהי ערבות הדדית וש׳כל ישראל חברים׳ חי וקיים".


 

איזט מהקהילה היהודית באיסטנבול יושב שעות ליד נעמה, מדבר איתה ומנחם אותה. עם כל הכאב והעצב העמוק שאנחנו מרגישים, אנו כל כ...

Posted by David Dudi Califa on Saturday, March 19, 2016

בפיגוע אתמול שהתרחש ברחוב איסתקלל, שליד כיכר טקסים באיסטנבול, נרצחו שלושה ישראלים ואיראני אחד. בנוסף לכך, בפיגוע נפצעו עשרות אנשים נוספים, בהם ישראלים רבים. בניגוד למספר פיגועים נוספים שנערכו בטורקיה בשבועות האחרונים על ידי המחתרת הכורדית, כרגע מוערך שהפיגוע בוצע על ידי דאעש.