בין אנשי הצוות הרבים שטסו לאיסטנבול כדי להשיב לישראל את ההרוגים, הפצועים והמשפחות היה אחד שהתרגש במיוחד. ג'יירו לישביץ, טייס האמבולנס המעופף של מד"א, הגיע לישראל מברזיל רק לפני פחות משנה, והמשימה הזאת היא עבורו באמת דבר גדול. "הרגשתי שאני עושה משהו למען הישראלים שקיבלו אותי כל כך יפה בארץ", הוא מספר בהתרגשות.



לישביץ (39), עד לפני תשעה חודשים תושב סאו פאולו, עזב ג'וב חלומי בברזיל. הוא היה קברניט מטוס איירבוס A320 ומדריך טייסים בחברת התעופה TAM, הגדולה ביותר בברזיל ומהגדולות בדרום אמריקה. "במשך שלוש שנים הייתי טייס בחברת טרנס ברזיל ומשם עברתי ל־TAM", הוא מספר. "שמונה שנים טסתי כקברניט, בכל דרום אמריקה, וכטייס משנה בטיסות הארוכות לארה"ב ולאירופה. הייתי גם מדריך טיסה והיה לי מאוד מעניין וטוב. אבל היה לנו חלום לעלות לישראל. זו ציונות, וגם הרצון שלי ושל אשתי ששלוש הבנות שלנו ילמדו כאן".



לישביץ מסביר כי המצב הכלכלי הקשה בברזיל היה אחד השיקולים, אבל לא החשוב שבהם. "אומנם המצב שם קשה מאוד, אבל זה בכלל לא קשור", הוא אומר, "אנחנו יהודים ורצינו לעלות לישראל. גם ההורים שלי מתכוונים לעלות מברזיל, ובעוד כשנה גם ההורים של אשתי יעלו מבואנוס איירס". לישביץ הוא שומר מצוות, וגם בברזיל הוא השתדל לשמור על קדושת השבת, למעט במקרים שבהם נקרא לטוס. "אשתי שומרת שבת, אבל כשהייתי צריך – טסתי בשבת", הוא מסביר, "החלום שלנו היה לעלות לישראל. בכל שנה אמרנו 'בשנה הבאה', עד שהחלטנו שזהו, הגיע הזמן".


"אנחנו מאוד מרוצים מהחיים בארץ"

הילדות של לישביץ, בנות 3, 6 ו־10, לומדות במסגרת דתית בבית ספר ברעננה. "הן מרגישות כאן מצוין", הוא מספר, "הן שמחות, מדברות עברית ויש להן חברות. אנחנו מאוד מרוצים מהחיים ברעננה". גם הקליטה שלו כטייס הייתה חלקה יחסית. "הייתי צריך לעבור את ההסמכות בישראל וקיבלתי רישיון טיס זמני מרשות תעופה אזרחית", הוא מסביר, "כטייס עם ניסיון התקבלתי לעבוד בחברת גשר אוויר, שמבצעת טיסות VIP ומטיסה צוותים רפואיים לאירופה ולמזרח הרחוק. אנחנו טסים במטוסי ססנה עם מנועי סילון ומתמחים בטיסות האלה". הוא מרוצה מאוד ובשלב זה אין לו שאיפות לעבור לחברה הגדולה בישראל – אל־על. "אני בכלל לא חושב על זה", הוא אומר, "טוב לי בחברת גשר אוויר. האווירה משפחתית והעבודה מאוד מעניינת".



את ההודעה שעליו להגיע ולצאת לאיסטנבול הוא קיבל שלשום בצהריים, שעות אחדות לאחר הפיגוע. "בצהריים קיבלתי טלפון ושני מטוסים של החברה יצאו כאמבולנסים עם צוותים רפואיים של מד"א לנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול", הוא מספר, "היינו שם שעה וחזרנו עם שלושה פצועים באורח קל. בטיסה גם היו צוותים רפואיים. מאוד התרגשתי".



להתרגשות שותפים כל בני משפחתו: "אחי עלה ארצה עם משפחתו, עשה את המבחנים כדי לקבל את הרישיון והוא היה אחד הטייסים שיצאו לטורקיה להביא את הפצועים הישראלים חזרה לארץ", כתבה אחותו גלאדיס בפוסט נרגש שהעלתה בפייסבוק לאחר החזרת הפצועים, "אני לא מאמינה שיש מדינה אחרת בעולם שמקבלת עולים בצורה כזאת, שפותחת הזדמנויות ודואגת לאזרחיה, לא משנה איפה הם! זו עוד סיבה שממלאת את לבי בגאווה להיות ישראלית, אחות וגיסה של אנשים כל כך מיוחדים".