בעקבות מתקפת הטרור בבריסל בירת בלגיה הבוקר (שלישי), המזרחן ד"ר גיא בכור הסביר את המצב לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאעש) יוצר מובלעות בקהילות המוסלמיות במערב אירופה והמערב אינו יודע מה לעשות. בספר ההקמה של האיחוד האירופי היה כתוב שהכל יסתיים בפרחים ופרפרים".



"לא כתבו להם שזה הולך להיות סיוט כזה, בו השלטונות לא יכולים לספק ביטחון קיומי לאזרחים שלהם, מה שרק מגביר את הפרנויות, את הפחדים, את עליית הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני והפתרונות הקלים. הכאוס הולך וגובר וקל להבין את הכאוס הזה, כי התקשורת הבינלאומית מקרינה שידורים חיים וחודרניים לתוך כל גופה וכל מה שמדמם, זה מגיע לכל בית ומגביר את הפחדים, ומהסלט הזה אף אחד לא יודע איך יוצאים", אמר ד"ר בכור.




גזית שאל האם אירופה צריכה להתרגל לחיים בין פיצוץ לפיצוץ כפי שישראל התרגלה לפני 15 שנה, וד"ר בכור השיב: "זה מה שיקרה, אין פה פתרונות. הציוויליזציה השתנתה. בניגוד לישראל, שפה יש מערכת ביטחונית חזקה, יש ניסיון של 70-80 שנה בניהול טרור והפרדה בין יהודים לערבים בסך הכל, באירופה אין את המערכת הביטחונית הזו, היא לא קיימת. האיחוד האירופי יהיה חייב להתפרק, אין ברירה, כי הוא המכשול הגדול ביותר היום לשמירה על הביטחון. האנגלים אגב כבר בדרך ולהערכתי ביוני הם כבר בחוץ".



"העולם נהיה בעצם מקום קטן", הסביר ד"ר בכור, "יש פה מאבק בין ציוויליזציות וישויות. ארגונים כמו 'המדינה האסלאמית' רק מתחזקים, בניגוד למה שנאמר במערב או על ידי ממשל אובמה. הוא פועל כבר בקרוב ל-40 מדינות ברחבי המזרח התיכון ואפריקה, מגיע כעת למאלי, צ'אד, לוב ותוניס, על סיפה של אירופה. למובלעות שלו בבלגיה, צרפת, בריטניה וסקנדינביה, צריך להוסיף את ההגירה של מיליונים, שהיא מדהימה ואי אפשר לעצור אותה, למרות ההסכם המגוחך והבזוי שהאיחוד האירופי כרת עם טורקיה, בניגוד לכל החוקים הבינלאומיים, להחזיר פליטים ומסתננים. המיליונים האלה אינם תורמים ליציבות".



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו