שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס הערב (שלישי) למתקפת הטרור בבריסל שאירעה הבוקר. יעלון כינה אותה "מלחמת עולם שלישית נגד ערכינו המשותפים". לדברי יעלון, "הטרור מחייב את מדינות המערב להתאחד ללחימה נחושה, יצירתית וחסרת פשרות במקורותיו, מממניו ומפעיליו".
עוד לדברי יעלון, "התרבות המערבית נמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפת טרור אסלאמי קיצוני חסר אבחנה וחסר מעצורים, שמטרתה פגיעה ושיבוש חייהם של אזרחי העולם החופשי. הפיגועים הבוקר בבריסל וביום שבת באיסטנבול הם דוגמאות לכך. מלחמה בטרור הזה ובניסיונות לשבש את חייהם של אזרחי מדינות המערב, מחייבת להתאחד ללחימה נחושה, יצירתית וחסרת פשרות במקורותיו, מממניו ומפעיליו".
יעלון הוסיף כי "הדרך לעשות זאת תהיה בהמשך שילוב זרועות של כוחות הביטחון וזרועות המודיעין של מדינות העולם החופשי, והבנה כי זו מלחמת עולם שלישית נגד ערכינו ההומניים המשותפים. מלחמה שאם לא תטופל בכלים המתאימים, בכל הרבדים, תוסיף לפגוע ולזרוע הרס. מדינת ישראל חולקת ותוסיף לחלוק ידע, ניסיון ומודיעין עם מדינות המערב, כדי להתמודד ביחד עם הטרור הזה. אסור לנו לתת לטרוריסטים ולשולחיהם להשפיע על חיינו. את המאבק הזה אנחנו ננצח, כי אין לנו ברירה אחרת. אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגועים ולחזק את אזרחי ואזרחיות בלגיה בשעות קשות אלה".

פיגוע בבריסל. צילום: רויטרס
פיגוע בבריסל. צילום: רויטרס


קואליציה בינלאומית


כזכור, מוקדם יותר ארגון דאעש נטל אחריות על מתקפת הטרור, שבה נהרגו 34 בני אדם ונפצעו 130 נוספים במתקפה משולבת של פיצוצים בשדה התעופה וברכבת התחתית בבריסל. הארגון האסלמיסטי פרסם הודעת קבלת אחריות שבה הכריז כי מדובר בנקמה על השתתפותה של בלגיה בקואליציה הבינלאומית שפועלת נגד הארגון. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות אמאק של ארגון הטרור, נאמר כי "לוחמי המדינה האסלאמית ביצעו שורה של פיצוצים עם חגורות נפץ ומטעני חבלה ביום שלישי, ופגעו בשדה התעופה ובתחנת מטרו מרכזית בבריסל, בירת בלגיה, מדינה שמשתתפת בקואליציה הבינלאומית נגד המדינה האסלאמית".

בתוך כך, הערב פורסמו גינויים רבים של מתקפת הטרור בבריסל בעולם הערבי: מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ הוציאה הודעת גינוי. כמו כן, המשטר הסורי גינה את מתקפת הטרור, ושיגר את תנחומיו למשפחות הקורבנות. בהודעת משרד החוץ הסורי נאמר כי "פיגועי הטרור בבריסל, ולפני כן בפריז, מראים שוב שלטרור אין גבולות". עוד הוסיף המשטר הסורי: "זו התוצאה הבלתי נמנעת של מדיניות מוטעית והתעלמות מהטרור כדי ליישם אג'נדות מסוימות ולתת לו גושפנקה חוקית, באמצעות הגדרת חלק מארגוני הטרור כגורמים מתונים".