ההצהרה וההבהרה: שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הביע היום (חמישי) הסתייגות מטענתו הקודמת כי "שוברים שתיקה" ביצעו פעולות שהן בגדר בגידה. "כשמידע נאגר באיזשהו מקום לא מוגן, על ידי אנשים שאינם בסמכות, זו עבירות ביטחון. אם המידע הזה נמסר גם לאויב - אז זו בגידה, ורק במקרה זה", אמר יעלון בגלי צה"ל. זאת בהתייחס לפרסומי ארגון "עד כאן" שצילמו את "שוברי שתיקה" מראיינים חיילים לשעבר אודות עניינים מבצעיים שונים כמו שימוש בכלים בלתי מאוישים ולחימה במנהרות.

יעלון סיפר כי מבדיקה ראשונה של הצנזורה, במסגרת חקירת הפרשה, עולה כי חלקים רבים מהמידע שהחזיקו "שוברים שתיקה" הוא פסול, ולכן הוחזק לא בסמכות - מה שמהווה עבירה פלילית. "אני לא קורא להוציא את הארגון מחוץ לחוק, מותר להם להתווכח איתי, אבל ההתנהלות הספציפית הזו היא פסולה", אמר יעלון. 
"ההיסטוריה שלי עם שוברים שתיקה מתחילה עם הקמתו ב-2004, כשהייתי רמטכ"ל", אמר יעלון בראיון. "ההתייחסות הראשונית שלי הייתה מאוד רצינית, כשהם דווחו על דברים נוראיים. אני נזעקתי. ביקשתי קודם כל מהארגון את העדויות, כדי שנוכל להמשיך לתחקר ואם נעשו דברים שלא כדין - לטפל בהם. לא קיבלתי עד היום מהם שום דבר. קבעתי דיון במטכ"ל. אם זה מה שאנשים שמשתחררים מאיתנו חשים אז יש פה כשל". 

יעלון אמר השבוע במפגש עם תלמידים כי מסירת הסודות שבצעה שוברים שתיקה מהווה "בגידה", "בין אם עושים בזה שימוש בחוץ, וגם אם משאירים את זה אצלם". הפרשה התעוררה לאחר שחדשות 2 שדרו קטעים שהוקלטו על ידי ארגון "עד כאן" במצלמות נסתרות, בהם נראים פעילי הארגון מראיינים מתגייסים פוטנציאליים לארגון אודות עניינים מבצעיים שונים. 

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר: "היום בראיון לגל"צ נאלץ שר הביטחון יעלון להודות בפני עם ישראל שחיילים ולוחמים אזרחי ישראל, המתנגדים לכיבוש ושוברים שתיקה, הם לא מרגלים, לא בוגדים ולא מחזיקים בשום סודות מדינה. אחרי שיעלון חזר בו מההאשמה הפוליטית המסוכנת והמבישה שלו על כך ששוברים שתיקה הם בוגדים, זה עניין של זמן עד שיעלון יאלץ לחזור בו גם מהטענה הרופסת על אחזקת מידע. הארגון עובד בכפוף לצנזורה ועל פי הנחיותיה למעלה מעשר שנים, ולא עובר שום עבירת מידע. כחיילים ולוחמים, אזרחי מדינת ישראל, שוברים שתיקה מתנגדים לכיבוש ונלחמים במדיניות ממשלת הימין הקיצוני בשטחים למען עתידה של מדינת ישראל".

מפגין נגד שוברים שתיקה. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90
מפגין נגד שוברים שתיקה. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90