מזה כחודש עוקב נתן זהבי בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אחר סיפורו של הרצל רוקח, בן 68, קורא מדי מים במקצועו, שלדבריו עבר אירוע לינץ' חמור על ידי אנשים, בשכונה החרדית "קריית צאנז" בעיר נתניה, אירוע שלטענתו לא נחקר כיאות על ידי המשטרה. היום (שני) שוחח זהבי עם רוקח, ושמע ממנו פרטים נוספים על המקרה: "זה קרה ב-29 בפברואר בשעה 10:00, אחרי שהייתי שם כשעה בערך, עברה ברחוב ניידת משטרה ובדקה אותי. בדיעבד הבנתי שהיו בשכונה הזו כמה פריצות. אחרי שהשוטר הלך, המשכתי לעבוד עד סביבות 13:00, ואז התיישבתי ברכב לאכול את הסנדוויץ' שלי. פתאום אני רואה שעוברים אנשים ונעצרים ליד הרכב. זה התחיל בעשרות ונמשך במאות, לא ראיתי כבר את הכביש. הייתי בשוק. לא הבנתי מה הולך פה, למה נעצרו לידי. שניים פתחו את הדלת ושאלו מה אני עושה שם. אמרתי שאני קורא מונים והראיתי להם תעודה. הם הסתכלו ובלי הודעה מוקדמת שלפו אותי, תפסו אותי, וכבר ראיתי את השמשה מנופצת. הם פינצ'רו לי את הגלגלים, ובסוף האוטו שלי נהיה 'טוטאל-לוס'".



 



"התחילו לבעוט בי כמו באיזה כדור כדורגל", המשיך רוקח, "הם זרקו אותי מעבר לשער סורגים של חצר בית ספר והייתי משופד על הסורגים עם המכנסיים שלי. הבנתי שאני אפול מגובה של שני מטרים. הם התחילו לצחוק, כל המאות אנשים שהיו סביבם. באותו רגע שהייתי משופד עלו במוחי שני חיילי המילואים שנקלעו ללינץ' ברמאללה, ככה הרגשתי". לבסוף חולץ רוקח על ידי שוטרים ועל כך סיפר: "אמרתי לשוטר, והצבעתי על ההוא עם החולצה הלבנה, שהיה מאלה שהתחילו". "אם המשטרה הייתה במקום וחילצה אותך, והצבעת על מישהו, הם לא יכולים להתחמק ולהגיד שהם לא יודעים מי עשה את זה", אמר זהבי, "המשטרה פוחדת שגם בה יעשו שם לינץ'".

"לפני שבוע הלכתי למשטרה לקחת טופס לביטוח הלאומי ואמרו לי במשטרה ש'החקירה בעיצומה'", אמר רוקח. "אמרתי לשוטר, 'אתה צוחק עלי'? מה זה 'החקירה בעיצומה?' שוטרת הביאה לי את הטופס, אבל מעבר לזה, לא חקירה ולא נעליים. לקחו ממני עדות רק בבית החולים. שוטר שבא אליי להחזיר לי ארנק ושרשרת שנלקחו ממני במהלך האירוע, אמר לי שהוא לא קשור לחקירה. בעקבות המקרה הבת שלי בלוס אנג'לס ילדה לפני הזמן, היו לה צירים מיוחדים. הייתי אמור לטוס אליה וזה לא קרה. כואב לי שפספסתי את הלידה ואני לא יכול לראות את הנכדה".

בהמשך הוסיף רוקח: "אני שורד מכל הכיוונים, גם פיזית, גם נפשית. אני עדיין עם גבס ביד שצריך להיות איתו שבעה שבועות. אני אקבל פיצוי מהביטוח הלאומי, אבל עד שאקבל אני במינוס בבנק ואותם לא מעניין כלום".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו