בישראל צויין היום, (שלישי), יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם וגם הכנסת נרתמה לציון היום המיוחד שמטרתו העלאת המודעות בציבור הרחב לסובלות כלפי האחר. בתחילת ישיבת המליאה המיוחדת, בחרו תשעה חברי כנסת מהסיעות השונות להקדיש את זמן הנאומים שלהם להקראת מכתבים מרגשים של הורים לילדים אוטיסטים. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר: "זכויותיהם של ילדים, נערים ובוגרים על הרצף האוטיסטי הוא משימה חברתית ראשונה במעלה. כחלק ממגמת השילוב של אנשים מוגבלויות, אני גאה לציין שגם כאן בכנסת אנחנו משלבים אנשים יקרים אלו במגוון תפקידים".



יו"ר הכנסת אירח משלחת ילדים אוטיסטים של עמותת אלו"ט (העמותה הלאומית למען ילדים אוטיסטים) ביחד עם חניכי תנועת הצופים מפרויקט "צמיד", צופים מיוחדים, המשלב ילדים אוטיסטים בפעילויות שונות של חניכי התנועה. ברחבה שבחזית הכנסת הפריחו אדלשטיין והילדים בלונים של תקווה אל השמיים, כסמל לקבלת השונה ובתקווה לקבלת האוטיסטים בחברה.



עיריית תל אביב צבועה כחול לכבוד יום האוטיזם הבינלאומי. צילום: שלומי מזרחי
עיריית תל אביב צבועה כחול לכבוד יום האוטיזם הבינלאומי. צילום: שלומי מזרחי



בשעות הערב הוארה הכנסת, ואתרים אחרים בארץ כמו בניין עיריית תל אביב, בתאורה כחולה כחלק מהקמפיין הגלובלי Light it Up Blue, במסגרתו מוארים מבנים בולטים ברחבי העולם בכחול כהזדהות עם אוכלוסיית האוטיסטים. יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם הוכרז על ידי האו"ם בשנת 2007 לאחר שאוטיזם הוגדר על ידי ארגונים בינלאומיים כמשבר בריאות עולמי ההולך וגדל בקצב מהיר מדי, חוצה גבולות, דתות ותרבויות.



עינת קסוטו-שפי, מנכ"ל אלו"ט, אומרת: "זהו יום חשוב בו גם מדינת ישראל מצטרפת ל-142 מדינות אחרות, ולכמעט 19,000 מבנים שיוארו בצבע כחול השבוע, כדי להעמיק את המודעות לאוטיזם בקרב מאות מיליוני אנשים בעולם. אני מודה לכנסת ישראל ולעיריית ת"א על ההתגייסות לקמפיין, המסמל יותר מכל סובלנות וקבלת האחר. פעילות כזו כמו של הצופים, שמתקיימת מדי שבוע תורמת רבות לשני הצדדים - הילדים האוטיסטים, אשר מקבלים ומשתפים אותם וילדי הצופים נשכרים כשהם מגלים את היופי שבנתינה".



היא מוסיפה: "בכנסת כבר עבר בקריאה טרומית החוק לשירותי רווחה לאנשים בעלי מוגבלויות (שיזם שר הרווחה הקודם ח"כ מאיר כהן מיש עתיד, ואימץ שר הרווחה חיים כץ מהליכוד - י"ב) והוא יאפשר למצוא פתרונות לטווח ארוך למגמת העלייה המדאיגה במספר האוטיסטים מדי שנה, ולספק טיפול ומסגרות הולמות לכל טווח הגילאים ולכל רצף האוטיזם.