רזי ברקאי, שדר גלי צה"ל, שוב מסתבך בגלל התבטאויות שנויות במחלוקת. בראיון שערך ביום שני השבוע ובו ראיין את רס"ן במילואים טוביה ברוקנר, ציין המגיש ש"יש חיילי צה"ל רוצחים".  ברקאי ספג הערה על כך מהממונה על פניות הציבור בתחנה. 
בראיון, שוחח השדר הוותיק עם ברוקנר על מכתב ששלח האחרון לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל, שעליו חתומים כמאה קצינים, הדורש להפסיק עם "משפטי השדה" לחיילים, כלשונם, וטוען כי הגיבוי המלא למצלמות "בצלם" הוא "צעד מסוכן מאוד למפקדים ולחיילים בשטח". לדברי ברוקנר, הידיעה כי ראשי המדינה והצבא מגבים את "בצלם" ולא אותם, תגרום להם להסס בשטח.  
בדיון שהתפתח לוויכוח בין המראיין למרואיין, ענה ברקאי לברוקנר, "אם אתה שואל אותי, מדובר במעשה עם כוונה מראש, החיילים צריכים לדעת שזה מעשה עם דגל שחור שמתנוסס עליו". ברוקנר הזדעק: "לבוא ולהגיד 'חיילי צה"ל רוצחים? לאן הגענו?". ברקאי ענה לו, "לא 'חיילי צה"ל רוצחים', אבל יש כאלה שהם רוצחים... התמונות לא משקרות".

"התמונות לא משקרות". הרגע שבו החייל ירה במחבל. צילום מסך מיוטיוב
"התמונות לא משקרות". הרגע שבו החייל ירה במחבל. צילום מסך מיוטיוב

 

להעמיד דברים על דיוקם

את השיחה הזאת שמע פעיל הימין, שי גליק, ובעקבותיה פנה לערן אליקים, הממונה על פניות הציבור בגל"צ, בטענה כי ברקאי הסית נגד חיילי צה"ל והוציא דיבתם רעה. אליקים השיב לגליק כי האזין לתוכנית ושוחח עם ברקאי ועם גורמי השידור הנוגעים בדבר. 
אליקים: "בשיחה אמר לי המגיש שכוונתו לא היתה כי חיילי צה"ל הפועלים במשימות הביטחון הנם רוצחים, אלא כי ישנם אזרחי ישראל שהואשמו ברצח בהיותם בשירות סדיר (כדוגמת נתן עדן זאדה או שוקי בסו), כשם שיש רוצחים מפלחים שונים של האוכלוסייה. השבתי למגיש כי הדבר לא היה ברור מעצם הדיון בשיחה וכי ניתן היה להבין בנקל שמדובר בהתייחסות לאירוע הנוכחי. לכן היה עליו להבהיר את דבריו בשידור על מנת להעמיד דברים על דיוקם כדי שלא ישתמע אחרת. הערתי לו על התנהלותו בשידור".
לאחרונה עלה ברקאי לכותרות לאחר שהשווה בין משפחות שכולות של נפגעי טרור למשפחות מחבלים שנהרגו בגל הטרור הנוכחי. מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "המכתב של ממונה פניות הציבור של התחנה מדבר בעד עצמו וממצה את הנושא".