כבר שנים ארוכות שגבי גזית טוען כי אריה דרעי צריך להיות מגורש מהחיים הפוליטיים, ולא לעסוק בתפקיד חבר כנסת או שר. הבוקר (רביעי), לאחר התפוצצות פרשת השחיתות לכאורה, שפורסמה אמש, החליט השדר לפתוח את תוכנית הבוקר שלו ב"רדיו ללא הפסקה", עם אימרה אחת - שונא להגיד את זה, אבל אמרתי לכם".



"אני הכי שונא את אלה שאומרים בנימה של ניצחון והתנשאות 'אמרתי לכם', 'הזהרתי אתכם', 'הייתי הראשון לנבא שזה יקרה ולא רציתם לשמוע'. במקרה הזה, אני שונא גם את עצמי שכמו נודניק בלתי נלאה, כבר שנים אני חוזר ואומר שפושע לא חוזר למקום הפשע, ומקבל משכורת אדירה מאיתנו, משלמי המיסים. 

אז קודם כל צריך להיות הגון ובלי צביעות והיתממות ולומר שדרעי עדיין חף מפשע לגבי הפרשה האחרונה שהתפרסמה רק אתמול, שאני יודע עליה אולי טיפה יותר מכם, אבל זה הרי היה כתוב באותיות של שב"ס על כל הקירות".




"ואיך אני יודע? אצטט מפסק הדין של בית המשפט העליון, שבערכאה האחרונה הרשיע את דרעי סופית, את הדברים שאמרו עליו השופטים, דברים מהחמורים, אם לא החמורים ביותר, שנאמרו אי פעם בין כותלי בית משפט על איש ציבור כלשהו: 'קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות ותוארה בהכרעת הדין. אין מדובר בכישלון בודד של צעיר, שזה עתה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המיוסד על אדני שוחד. לקיחת השוחד של דרעי השתרעה על פני כל חמש השנים שבהן מילא הנאשם תפקידים ממלכתיים. היא פסקה רק שנפתחה חקירת המשטרה. חמש שנות שוחד, התעשרות אישית מהירה בדרך של עשיית הון מהכהונות הממלכתיות'. מה יותר מזה אפשר לומר כדי שאיש כזה, שביסס את כל חייו הציבוריים על שוחד, לא יגיע למקום ממנו הוא יוכל אחר כך אולי להמשיך בזה?"

"בלי קשר לשאלה אם דרעי אשם או לא אשם בפרשה החדשה, אני חוזר לעיקרו של עניין. על אף פושע שמעד פעם אחת, ריצה את עונשו וחזר לחיים, לא אמר בית המשפט שהתמיד באורח חיים המיוסד על אדני שוחד. על אף אחד. ולכן הייתי היחיד בכל התקשורת שעשה לעצמו כלל ברזל - אני לא מראיין את אריה דרעי. לא ראיינתי אותו מעולם. כלום. לא התרפסתי בפניו כפי שעשו אחרים במקצוע שלי, בתוכניות אחרות. לא עניין אותי מה דעתו של דרעי. כי דרעי הוא פושע. התעלמתי מהפושע הזה, שבחסות חוק מושחת שהחברים המושחתים שלו בכנסת יצרו, ולא רק החרדים והליכוד - כולם, חזר לכנסת כמו נסיך. היו חברי כנסת שניסו לשנות את החוק של שבע שנות הקלון, ונכשלו. שבע שנות קלון על עבריין כזה, שעליו אמר בית המשפט העליון את הדבר הזה?

"יש קלישאה מטומטמת שפוליטיקאים משתמשים בה, 'אני מאחל לו שתוכח צדקתו ויתפוגגו ענני החשד'. אין קלישאה מטופשת ועלובה יותר מזו, שאני שונא אותה כל כך. למה לאחל לו שייצא זכאי? אם הוא אולי לא זכאי. מה שצריך לומר כאשר אדם נקלע לחקירת משטרה הוא: 'אני מאחל למערכת הצדק שתעשה את עבודתה כראוי, ואם הוא זכאי, שייצא זכאי, ואם הוא אשם שייצא אשם'. וזאת למרות שבשם ההגינות, ואחרי שלקחתי גלולה נגד בחילה בגודל של טנק מרכבה לפני השידור, אני אומר בקול צלול - נכון לרגע הזה, הפושע של אז, לפחות במקרה הזה, הוא עדיין זכאי".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו

גבי גזית, א'-ה', 10:00-12:00 ברדיו ללא הפסקה