יצא בלי שריטה: מור אשל, הטייס שהטיס את המטוס הקל שביצע אתמול נחיתת חירום מול חוף תל אביב, התראיין הבוקר (שני) לגלי צה"ל וסיפר מה קרה שהוביל לנחיתה ואיך הוא והטייס השני, דב אמסלם, התמודדו עם כך.



"גילינו שיש בעיה אחרי אחת מההקפות שלנו כשהבנו שמנוע אחד לא עובד. עשינו את כל הנהלים שצריך, הכרזנו על נוהל חירום", כך סיפר בקור רוח אשל והוסיף כי כל האירוע התחרש "מספר שניות אחרי ההמראה, בגובה מסוים ששם התרחשה הבעיה ומיד התארגנו לחזור בדרך הנכונה ביותר".



"התקלה הייתה בסופו של דבר בשני המנועים", אמר אשל ואמר שעל פי חוק אסור לו לדבר על כך עד שתסתיים החקירה. "זיהינו שאנחנו לקראת נחיתה בים, וידאנו שאנחנו באזור נקי ללא מתרחצים וכמו באימונים, מיד לאחר הנגיעה במים המטוס התמלא במים. יצאנו מהמטוס די מהר, זו הייתה שקיעה מינימלית".



אשל סיפר על הרגע שאחרי הנחיתה: "חיכו די הרבה אנשים מהחוף שיצאו לעזור והרחקנו אותם כי המטוס עלול היה לשאוב אותם. בסמוך לחוף עזרו לנו כבר כוחות מד"א ומשטרה. יצאנו בכוחות עצמנו ללא בעיה, אפילו לא שריטה". 



כשהמראיין תהה אם גם במהלך האירוע אשל שמר על קור רוח הוא אמר: "אני רוצה לקוות, אני לא יודע איך נשמעתי למי שהיה על הקרקע אבל ככה למדתי להתנהל. אנחנו שני טייסים, זה המקצוע אז חירום זה חלק מהמקצוע".