אשת התקשורת והמגישה לוסי אהריש, פרסמה היום (שני) בעמוד הפיסבוק שלה תגובת נעצה גזענית שהופיעה נגדה ברשת החברתית. אהריש פנתה בפוסט לכותבת תגובת הנאצה, המופיעה בתמונתה בכיסוי ראש במילים: "אני רק שאלה, עם כיסוי ראש לתפארת ויראת השם, לא ברור לי באיזו תורה כתוב לשנוא בצורה כזאת?".

בתגובה אותה הציגה אהריש בפוסט שלה, שנכתבה ע"י גולשת, נכתב: "לוסי, ערביה היית ותהיי תמיד. את לא חלק מהחברה שלנו. את ערביה שאוהבת מחבלים. את המיץ של הזבל. מי שנותן לך במה זה רק שמאלנים עוכרי ישראל, אל תשחקי אותה נחמדה. אל תשווי יהודי לערבי, כמו שלא משווים בין יהלום לזבל. אטינגר צריך להשתחרר לברית של הבן שלו". את דבריה חתמה במילים :"כהנא צדק".
אהריש, שפרסמה בעבר דברים דומים שנכתבו נגדה ברשתות החברתיות כחלק ממאבק פרטי שלה בגזענות והבריונות ברשת הישראלית, כתבה בתגובה לדברים: "המטרה שלי בלפרסם את הדברים הללו היא מאוד ברורה: בכל פעם מחדש אני מדגישה כמה השיח נהיה אלים גזעני ומאיים. לא! התעלמות היא לא הפתרון ,הפיתרון הוא חשיפת התופעה ומיגורה לחלוטין! ועל כל אחד ואחת מאיתנו מוטלת האחריות לעצור את הטירוף הזה". 

"יא מגעילה, אני שונאת אותך" 

זוהי לא הפעם הראשונה בה ההסתה כנגד אהריש, שמקפידה להגן על מדינת ישראל, יוצאת מפרופורציה. רק בחודש שעבר, באולמי 'גן האירוסים' בראשון לציון, במסגרת אירוע של משרד החקלאות לנשות המשרד, היא ספגה נאצות, והגיבה על כך במהלך הדיון, כשנתקלה במופע שנאה מכוער.

אהריש סיפרה על הבמה: "בחמישי היה לי קטע שבחיים שלי לא קרה לי. הרצתי למשרד החקלאות בראשון לציון, כי ליהיא לפיד הייתה צריכה להרצות להם והיא הבינה שהיא לא יכולה להרצות בפני משרדים ממשלתיים, אז הקפיצו אותי. הלכתי ונתתי שם איזו הרצאה. אני יושבת בשורה הראשונה ואז באה איזו מישהי שישבה מאחורי ואומרת לי 'איכס, יא מגעילה, אני שונאת אותך'.



"אמרתי לעצמי אין מצב שהיא מדברת עליי. והיא ממשיכה, 'איכס, איכס, איכס, מגעילה'. שאלתי אותה אם היא מדברת אליי והיא ענתה לי 'כן, זכותי לשנוא אותך'. שאלתי אותה על מה או אם היא מכירה אותי, אם רצחתי לה מישהו ולמה היא מדברת בצורה הזו. היא הייתה בחורה יפה, דתייה, אמרתי לה 'את שמה כובע על הראש ומתפללת, למי?'. נהיה באזז, קמתי, נחנקתי, שאלתי אותה איך היא לא מתביישת להלבין פני אדם ברבים. מאיפה הבושה הזאת? מאיפה החוצפה הזאת? אנשים התחילו לשאול מה קרה, 690 איש היו שם, כולם קמו על הרגליים ואמרו לה 'תצאי את, יא חתיכת מגעילה גזענית, לכי, היית רוצה להיות כמוה', אני גם אמרתי לה 'קומי, תגידי לכולם איך קוראים לך ותגידי לכולם גם מה אמרת לי'".



האישה נעמדה ואמרה את שמה. ברוח הסדרה "משחקי הכס" סיפרה אהריש כי עשתה לאותה אישה "מצעד בושה". "הסצנה של מצעד הבושה שעשו למלכה שם. היא הלכה לאורך אולם ענק, עצום וכולם אמרו לה שהיא מגעילה ושהיא צריכה להתבייש. אמרתי לה 'לאיזה אלוהים את מתפללת?' אותי לימדו, ואני לא דתייה, שדרך ארץ קדמה לתורה. ממי היא מבקשת חמלה? מאיזה אלוהים שיסלח לה על מה שהיא עשתה? אני ממש מקווה שאין לה ילדים שהיא לא מחנכת אותם בצורה הזו. עליתי לבמה עם דמעות. אמרתי להם שאני שנתיים מרצה ובחיים לא נתקלתי בתת רמה כזאת. וכשאני אומרת שמה שמתחיל בפייסבוק ושאנשים מקללים בפייסבוק, זה מתרגם לרחובות, ועכשיו הבחורה הזאת אומרת לי מגעילה, אבל בפעם הבאה מישהו באמת יכול לבוא ולדקור אותי ברחוב. זה מה שאתם לא מבינים, עד כמה זה חמור. אנשים לא מבינים, כי אבדה לנו הבושה".



הייתה במסע לגיוס תמיכה בישראל באוסטרליה, לוסי אהריש מדליקה משואה. צילום: הדס פורוש, פלאש 90
הייתה במסע לגיוס תמיכה בישראל באוסטרליה, לוסי אהריש מדליקה משואה. צילום: הדס פורוש, פלאש 90