לראשונה אי פעם אירח אמש משכן נשיאי ישראל אירוע אימוץ כלבי מחמד בשיתוף עמותת "תנו לחיות לחיות" להגברת המודעות בציבור למצוקת הכלבים הנטושים הזקוקים לאימוץ, ותחת זאת נדחקים לטובת מסחר ענף בהמלטות גורים לפי הזמנה.

הנשיא ראובן ריבלין הקדיש את יום האימוץ לכלבו האהוב סטפן. הוא היה בן משפחה 15 שנים  שהילדים וגם הנכדים גדלו אתו. ריבלין: "סטפן לימד אותי על נפש האדם ונפש הכלב, כמה אהבה וכמה נאמנות יש לכלב. הכלב הוא ידידו הטוב של האדם אך לא תמיד האדם הוא ידידו הטוב של הכלב. באדם יש מידה של בוגדנות. מסטפן למדתי מהי נאמנות, לא הייתה בו דו פרצופיות. בבע"ח יש תום ופשטות - אם תתנהג יפה אל בעל החיים הוא יעניק לך אהבה" .

ריבלין ציין תועלות רבות בגידול כלבים שהוכחו במחקרים - מסייע להפיג בדידות של קשישים, מסייע להתפתחות רגשית של ילדים, מסייע למניעת יתר לחץ דם ואפילו מסייע בתפקוד של חולי אלצהיימר. "אמנם צריך להאכילו , לצאת לטיולים ולנקות אחריו, לא תמיד זה פשוט, אך האמינו לי שיותר פשוט עם כלב מאשר בלעדיו. הוא ירחיב את שריר האהבה שלכם. אמצו כלב ותיהנו". אמר ריבלין.

צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ

אתי אלטמן, מייסדת תנו לחיות לחיות, הדגישה שהנשיא הגשים את חלומה כשנענה לקריאתה לקיים במשכנו יום אימוץ. אלטמן אמרה באירוע: "לפני שלושים שנה כשהקמנו את תנו לחיות לחיות הממסד כמעט לא התייחס אלינו, וח"כ רובי ריבלין הצעיר היה אחד הבודדים שלא התייחס ללוחמי זכויות בעלי החיים כאל הזויים".

בשיחה מהאירוע עם מעריב מבהירים בתנו לחיות לחיות מדוע רואים בארגוני זכויות בעלי החיים חשיבות בערב המיוחד: "כל תחום הרבעת הכלבים פועל ללא פיקוח ובאופן לא מוסדר. מוכרחים להסדיר את הנושא בחוק כך שרק מי שמורשה, יוכל למכור כלבים גזעיים. היום כל מי שרוצה יכול למכור גורים. באינטרנט רואים תמונה של גור חמוד ולא את כל התעשייה האכזרית מאחוריו - כלבות שכל חייהן משועבדות להיות בהריון ולהמליט עד שזה פוגע בבריאותן,  עשרות גורים וכלבים שחיים בצחנה במחסנים חשוכים, בלי טיולים ובלי יד מלטפת, עם מינימום טיפול כי המטרה היא רווח כלכלי, כמו בכל תעשייה, אבל זה על גבם של הכלבים".

בעמותה מדגישים: "כל מי שקונה כלב צריך לדעת שזה על חשבון כלב שחי בכלוב ואולי יומת. צריך גם לזכור שכלבים מעורבים סובלים פחות מבעיות בריאות גנטיות האופייניות לכלבים גזעיים".

במתקני תנו לחיות לחיות לבדה כ-520 כלבים. "הם לא פחות נאמנים מכלבים שנמכרים בשוק השחור לכל דורש. הם יאהבו אתכם לא פחות מכלבים שקונים באלפי שקלים. אמצו כלבים - אל תקנו" פונים אנשי העמותה לציבור.

"אנו מודים לנשיא ומעריכים מאד את המחווה שלו, לעודד אימוץ כלבים ולפתוח את משכנו לכלבים נטושים שמחפשים בית ולמשפחות שרוצות לאמץ" הוסיפו.