מערכת הבקרה הירדנית השיבה את המטוס, מדגם מנהלים סילוני עם סימן זיהוי אמריקאי, למסלול הנכון והוא נחת ללא תקלה בנמל התעופה בעקבה. לפני שנתיים, אירע מקרה דומה, הפעם כאשר מטוס מטען צבאי ניגש לנחות בנמל התעופה באילת ולא בעקבה הסמוכה.
מתחקיר האירוע עולה שמערכת התמונה האווירית הממוקמת במגדל הפיקוח באילת (מערכת ייחודית המאפשרת לפקח ולראות את המרחב) זיהתה את התנועה החריגה מסביב לשדה רמון. עוד עולה מהתחקיר הראשוני, כי המטוס היה אחד מצמד מטוסים אמריקאים קלים שיצאו מכיוון ירדן. המטוס הראשון נחת בשדה התעופה בעקבה ואילו המטוס השני, שהגיע בהפרש של רבע שעה, פספס את נקודת הבקרה והמשיך צפונה.
לאור התקדמות פרויקט השלמת סלילת מסלול ההמראות והנחיתות באורך של כ-3.6 קילומטר, הטייס ניסה בגישה הראשונה לנחות וכשהיה בסמיכות לקרקע (כ-300 רגל), ככל הנראה הוא הבין שהוא נוחת באתר בנייה ולכן, החליט לחוג מסביב. בגישה השנייה הוא עבר מעל השדה ואז, לאחר יצירת קשר עם מערכת הבקרה הירדנית, הוא שב לעקבה לנחיתה. רשות שדות התעופה העבירה דיווח לחוקר הראשי במנהל התעופה האזרחית.