המשטרה עצרה לחקירה צעיר חרדי מירושלים שהשחית כרזת גיוס לצה”ל. אלא שהוא כנראה לא שם לב לכך שמדובר בכרזה היסטורית מ־1949, שהיא חלק מתערוכה לקראת פתיחת מוזיאון הכנסת.

מדובר בתערוכת רחוב המקיפה את “בית פרומין”, המבנה ששימש משכנה הראשון של כנסת ישראל במרכז ירושלים. בתערוכה מוצגים תמונות וסיפורים היסטוריים מראשית ימיה של הכנסת, תמונות של ראשי המדינה ובאי המשכן, תמונות ממזנון הכנסת באותם ימים וגם כרזת גיוס מאותם הימים. התערוכה משמשת גדר שמקיפה את המבנה בכל תקופת השיפוצים.
עובדי הכנסת שהבחינו בצעיר החרדי הזעיקו את המשטרה והוא נעצר לחקירה. הצעיר ניסה תחילה לתלוש את הכרזה ומשלא הצליח החל להשחית אותה. הכרזה היא הודעה על פי חוק שירות ביטחון 1949 שבה נדרש כל יוצא צבא בן 19, שלא שירת בצה”ל, להתייצב לבדיקה רפואית ולשירות סדיר.

הכרזה שהושחתה. צילום: דוברות הכנסת

מנכ”ל הכנסת רונן פלוט, שחנך אתמול את התערוכה, הביע צער על השחתת התמונה ואמר: “אני מקווה שתושבי הבירה וכלל המבקרים במקום ייהנו מהתערוכה ויידעו לכבד את ערכה ההיסטורי והלאומי, בהיותה תערוכה המספרת את סיפור ימיה הראשונים של מדינת ישראל והנהגתה. אנחנו עם אחד עם  היסטוריה אחת שנוגעת לכולנו”.
פלוט הביע תקווה שפרויקט הקמת מוזיאון הכנסת יושלם בתוך כשנה עד שנה וחצי. במסגרת העבודות ייעשה ניסיון לשחזר את המראה המקורי של מבנה הכנסת לרבות אולם המליאה, מזנון הכנסת, לשכת ראש הממשלה ומסדרונות הכנסת