ראש הממשלה בנימין נתניה התייחס היום (חמישי), זמן קצר לפני שני סיכולי הפיגועים בצהריים, למתיחות הביטחונית בארץ לקראת חג הפסח. "אנחנו נדרשים לאורך רוח. אנחנו יודעים שיש ניסיונות, גם עכשיו, לשנות את מגמת הירידה במספר הפיגועים", אמר נתניהו בטקס הרמת כוסית לחג עם ראשי הרשויות המקומיות. "יש ניסיונות, גם עכשיו, לנסות לחדש את ההתססה ואת האלימות, בייחוד סביב חג הפסח והר הבית, כפי שחווינו קודם לכן בחגי תשרי".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו מעבירים מסרים, לירדן, לרשות הפלסטינית ולכל העולם הערבי. אנחנו פועלים נגד המסיתים ומעבים כוחות במוקדי החיכוך, ונפעיל גם אמצעי הגנה נוספים".
בתוך כך, לשכת ראש הממשלה פרסמה הכחשה יוצאת דופן בנוגע לאישורי הבנייה בהתנחלויות, וטענה כי אינם נוגעים לבנייה חדשה אלא רק לשדרוג מבנים קיימים בהתנחלויות. 

"ראש הממשלה ושר הביטחון לא אישרו בנייה חדשה", נכתב בהודעת המשרד, "כמעט כל האישורים מיועדים לשדרוג מבנים קיימים. מיעוטם הנוגעים לבנייה חדשה מתייחסים ליישוב גני מודיעין, שהוא צמוד גדר ושיהיה חלק מישראל בכל הסדר עתידי".
ביום רביעי פורסם כי ראש הממשלה ושר הביטחון משה יעלון אישרו את קידומן של מאות יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית וההכחשה היא ככל הנראה על רקע החשש מביקורת בינלאומית לקראת דיון במועצת הביטחון של האום בהצעה הפלסטינית הקוראת לגנות את ההתנחלויות.