מנהיג חמאס אסמעיל הנייה, פנה היום (שישי) לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, וביקש להמשיך במסע למען שחרור האסירים מבתי הכלא בישראל. "אנו קוראים לגדודים לטהר את בתי הכלא ולשחרר את האסירים הגיבורים מהבתי כלא של הכיבוש", אמר הנייה בדרשת יום השישי שהתקיימה לפני משרדי הצלב האדום ברצועת עזה. 

תפילת יום השישי התקיימה במסגרת פעילות למען האסירים, אותה ארגן חמאס. הנייה הדגיש כי סוגיית האסירים עומדת בראש סדר העדיפויות של חמאס מאז לקיחתו בשבי של החייל הישראלי גלעד שליט ועד לסיום מבצע "צוק איתן". 
הנייה הדגיש בדבריו כי "סוגיית האסירים אינה סוגיה של עזה, הגדה או פלסטין אלא של האומה כולה, מאחר שהם נכנסו לבתי הכלא כשהגנו על כבוד האומה". 
 

"המשוואה - בידי כוחות ההתנגדות"

בכיר החמאס הוסיף עוד כי סוגיית שחרור האסירים מעסיקה את כל הנהגת הארגון מסביב לשעון, ונמצאת על שולחן הדיונים בכל כינוס או מפגש של ראשיו. הוא ציין כי גדודי אל-קסאם ויתר הפלגים החמושים התחייבו לשחרר את כל האסירים ולהחזירם מבתי הכלא אל בני משפחותיהם. "המשוואה להחזרת האסירים נמצאת עדיין בידי אנשי ההתנגדות", טען הנייה. "יש מי שמנסה לקבור את אינתיפאדת אל-קודס, אך האינתיפאדה הזו תמשיך מאחר והיא האופציה של העם, האומה והדור כולו". 
אתמול פרסם צה"ל כי אושרה תכנית אופרטיבית חדשה למלחמה בחמאס. בפיקוד הדרום אישרו כי התכנית אושרה במלואה. בצה"ל מעריכים כי העימות הבא עם חמאס עדיין רחוק בזכות ההרתעה מהמבצע האחרון, אך לצד זה הגבול הדרומי מתרגל ומתאמן ליום פקודה כולל למתקפת פתע של חמאס. 
"המג"דים שלנו עברו אימונים בהכרעות גדודי של החמאס", הסביר גורם בכיר בפיקוד הדרום. "בצוק איתן זה לא הגיע לרמות כאלה. אבל הפעם כל מג"ד, ומח"ט, שיקבל גזרה, יקבל ספר עם החומר המלא על כל האיומים שיש בגזרה שלו, כולל הכוחות הנמצאים בה.