מאות אלפי ישראלים טיילו היום (שבת) בהמוניהם בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים וביערות קק"ל, כשבוע לפני הפסח ואירוע ליל הסדר. עם זאת, טיול אחד בנחל פרס שבנגב הסתיים בהתערבות אנשי יחידות החילוץ. מטיילת בת 78 חולצה על ידי מסוק, ואילו מטיילים אחרים פונו לבית החולים סורוקה. כוחות חילוץ הוזעקו גם לנחל זיק וזויתן.
אחר הצהריים היום הוזעקו מתנדבי יחידת חילוץ ערבה של משטרת המחוז הדרומי כדי לחלץ קבוצה של 70 מטיילים, ובהם גם ילדים וקשישים, שנקלעו למצוקה במהלך טיול בנחל פרס בנגב. חמישה מטיילים קיבלו טיפול בשטח, ואילו ארבעה אחרים פונו באמבולנסים לבית החולים סורוקה ומטיילת אחת פונתה במסוק לבית החולים.
מפקד יחידת חילוץ ערבה, אלעד סקר, סיפר: "מדובר באירוע מורכב. היתה קבוצה גדולה מקיבוץ בדרום שיצרו קשר. היה עומס חום מאוד גדול ו-12 מחברי הקבוצה נזקקו לסיוע". 30 מאנשי יחידת החילוץ הוזעקו למקום. לדבריו, "במהלך הפינוי חשו עוד חברי קבוצה ברע. את אחת המטיילות הוצאנו באלונקה. מטיילת נוספת, אשה בת 78, פונתה במסוק של חיל האוויר. הבאנו מים לכולם". סקר הוסיף: "יש להתאים את אורך המסלול ודרגת הקושי לקבוצה עצמה ויש להצטייד במספיק מים".
 

חילוץ נוסף

עוד בדרום הארץ, חילוץ נוסף התרחש על ידי מתנדבי יחידת החילוץ הר הנגב של משטרת ישראל המחוז הדרומי. המתנדבים הוזעקו לחלץ מטייל בן 50 בירידה מעין זיק. לאחר הערכת מצב רפואית, הובהר כי קיים חשש לפגיעה בגפיים ולכן הוחלט להזניק מסוק. המטייל פונה גם הוא לבית החולים סורוקה. גם יחידת חילוץ גולן הופעלה שוב השבת, וחילצה מנחל זויתן מטיילת ששברה את רגלה. האשה, כבת 50, הוצאה מהנחל במסע אלונקות מפרך של אנשי יחידת המתנדבים.
קרוב ל-4,000 איש השתתפו בצעדת חוף הכרמל בין החופים דור ונחשולים לחוף הבונים. בשלב מסוים אף התמלאו מגרשי החניה לבאים והמארגנים ביקשו שלא לבוא יותר למקום. במקביל, נערכה באצבע הגליל צעדת הגליל השנייה. כאלף בני אדם צעדו מבסיס מצפה עדי לכפר גלעדי, לציון 100 שנה לעלייתו על הקרקע של הקיבוץ שהקימו אנשי השומר.
באתרי קק"ל בגליל העליון נרשמה כמות רבה של מטיילים וביערות הכרמל נמסר על תפוסה מלאה. גם לחופי הכינרת הגיעו אלפי נופשים. באיגוד ערים כינרת ציינו כי עונת הרחצה תיפתח מוקדם מהמתוכנן בשל החג, וכבר בשבוע הבא ייפעלו תחנות ההצלה בחופי האיגוד.
רמת הגולן מדווחים על תפוסות מלאות בשבת ולקראת החג. הגשם שירד השבוע רענן את השטחים הפתוחים והאריך את עונת הפריחה, גם עד החג ואחריו - כך אמר רכז התיירות בקיבוץ מרום הגולן, שפי מור.