הסערה שחולל התחקיר על רחבעם זאבי ("גנדי") ז"ל, בו נטען לכך שאנס נשים וביצע עבירות נוספות, העלתה את השאלה האם המדינה צריכה לחשוב מחדש על מפעל ההנצחה לזכרו והתקציבים שהיא מפנה לשם כך. לשם כך, עימת גבי גזית עימת ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בין חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת "מרצ", שטענה שאין זה ראוי שהמדינה תמשיך לממן את הנצחת גנדי ז"ל, ואילו מיכאל בן ארי, חבר הכנסת לשעבר מ"האיחוד הלאומי" טען ההפך.


"זה לא עניין של שמאל וימין, ו'שתיקת הכבשים' של אנשי הימין מעידה על כך יותר מכל", טענה ח"כ זנדברג, "הם נמצאו במבוכה רבתי במהלך סוף השבוע, וגם הם יכולים להבין שאין מקום להנצחה של מורשת שמבוססת על אונס ואלימות מינית, הוצאה להורג ללא משפט והתעללות בגופות, עולם תחתון והטלת אימה וטרור. זאת לא מורשת והיא לא ראויה להנצחה, ובטח ובטח לא בכספי ציבור. שתיקת הימין מעידה כאלף עדים שלא זה מה שהתכוונו כשרצו להנציח את מורשת גנדי המפוקפקת, הלא חוקית, והבעייתית מאוד לכשעצמה במישור הפלילי, שלא ראוי שילדי ישראל ילמדו אותה".
 

בן ארי הגיב ואמר "הצביעות אף פעם לא הייתה כל כך חזקה. כששודר התחקיר על עזרא נאווי, פדופיל מורשע, זהבה גלאון, יחד עם חבורתה, נעמדת לצידו, והוא נהנה מהחיבוק הזה. את תמר זנדברג לא מטריד האונס, שהיה או לא היה, כי אם היה מטריד אותה האונס, הם היו מגנים את עזרא נאווי ומתרחקים ממנו כמו מבואש. זה מאבק פוליטי נגד הטרנספר ולא נגד האונס. כל פשיעה מינית היא פשע שלא יכופר, אבל המדינה לא משקיעה במורשת של אונס, ולא שום דבר אחר, שהעידה עליו רבקה מיכאלי מ'שוברים שתיקה', אלא של אהבת ארץ, המסירות לארץ ישראל, על הכרה באויב, על זה שצריך לגרש את האויב מהארץ, אחרת יש פה רצח אינסופי של שני הצדדים".

על התחקיר עצמו אמר בן ארי: "יכול להיות שהתחקיר נכון ויכול להיות שהוא לא נכון. כשאילנה דיין אמרה שמ"פ בצה"ל עשה וידוא הריגה לילדה, זה היה נכון? זה לא היה נכון. מלבד אילנה דיין אין לזה שום הוכחה בבית משפט, הבן אדם לא יכול לבוא ולהגן על עצמו. התחקיר בעייתי מאוד מבחינה מוסרית. הסיפור של ארגוני פשע הרי לא צץ היום, הדברים האלה היו בעבר, ולא יצא מהם ולו כלום, זה למחזר משהו ישן ומיושן. 

בן ארי השווה בין גנדי ז"ל ליצחק רבין ז"ל: "הימין רצה לאזן את יום ההנצחה של יצחק רבין, שהביא לכאן אלפי רוצחים, שבין היתר אחדים מהם רצחו את גנדי ז"ל. מיטב חבריי נטבחו ונרצחו בגלל הסכם אוסלו המתועב שרבין הביא לכאן, שזה הרבה יותר פשע מדברים אחרים. אבל אני מתעב את הרצח שלו ברמות הכרי גבוהות, יותר מאשר השמאלנים, לכן אני מכבד את זכרו. האיש נרצח על ידי רוצח מתועב והוא היה ראש ממשלה בישראל".

ח"כ זנדברג הגיבה: "העובדה שכהניסט מגן על זכרו של גנדי מדברת בעד עצמה. החוק להנצחת גנדי הוא יוזמה של הימין 'לאזן' עם רצח פוליטי של ראש ממשלה בידי בן עמו", ובן ארי ענה: "תמר זנדברג הצטלמה ליד קברו של ארכי-רוצח ערפאת כמי שמוקירה את זכרו. אני עונה לה כי היא התחילה, 'כהניסט כהניסט'. אני גאה להיות תלמידו של רבנו הרב כהנא שאמר שאין דו-קיום עם האויב הערבי, שזה רק יביא רצח".

גבי גזית, א'-ה', 10:00-12:00 ב"רדיו ללא הפסקה"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו