משפחתו של החייל היורה החשוד בהריגה של מחבל מנוטרל, מארגנת אירוע הזדהות רב משתתפים שיתקיים ביום שלישי בכיכר רבין, בהשתתפות אמנים ובהם אייל גולן, דוד ד'אור, קובי שמעוני (סאבלימינל) ואחרים. הזמר גולן כתב ברשת החברתית: "החייל הוא כמו הבן של כל עם ישראל וביום שלישי אני מגיע לתמוך בחייל ומשפחתו".

מנגד, קרא ח״כ אראל מרגלית לגולן לבטל את הופעתו בעצרת לחייל מחברון: ״דרך ארוכה עבר אייל גולן מהזמר הרומנטיקן ששר צאי אל החלון, ועד לזמר שעומד על המרפסת יחד עם חברי הצל בהפגנה נגד הרמטכל, אייל אל תהפוך מזמר לאומי לזמר לאומני. אני קורא לך אייל גולן לחזור בך מהופעה שמחלישה את צה"ל ופוגעת בשיקול הדעת הפיקודי. לצערי ראש הממשלה נתן את האות להמון לקבוע את הטון בפרשת החייל, ואייל גולן ממשיך את רוח נתניהו". 

התביעה הצבאית צפויה להגיש כתב אישום מחר (שני) באשמת הריגה נגד סמל א', החייל מחטיבת כפיר שירה במחבל בחברון. אחרי כמעט ארבעה שבועות בהן נחקרו עשרות עדים, החייל עצמו, מפקדיו וקציני החטיבה הבכירים, בצד עדי ראיה אזרחים ואנשי רפואה, תציג התביעה הצבאית בפני בית המשפט וסנגוריו של החייל את שורת הראיות שלדבריה הובילו להחלטה להגיש את כתב האישום בסעיף החמור של ירי במחבל שלא לצורך מבצעי, ועבירת הריגה. רגע לפני הגשת כתב האישום, הפרקליט הצבאי הראשי, אל"ם שרון אפק, עבר על התיק ואישר אותו. 

"יש פער עצום בין התחקיר המבצעי שממנו הוחלט להגיש כתב אישום, לבין חומר החקירה הקיים בתיק", אמר למעריב השבוע מקור המקורב לחומר החקירה. "על פי החוק, התחקיר המבצעי לא קביל בבית המשפט מסיבה פשוטה. צה"ל רוצה לבצע תחקיר מבצעי מקיף שבו החיילים יוכלו לספר את האמת מבלי לחשוש. לא יתכן שבסוף יוגש כתב אישום על בסיס תחקיר מסווג", סבור אותו מקור. אולם התביעה הצבאית טוענת כי חומר הראיות לא מבוסס על התחקיר המבצעי אלה על עדויות שנאספו במהלך ארבעת השבועות ובהן שורה של סרטונים שלא פורסמו, ומראים כי מדובר בירי שלא על בסיס עילה מבצעית. 

מנגד אומרים עורכי דינו של החייל, אילן כ"ץ, אייל בסרגליק, בנימין מלכא וכרמית שחיבר, כי בידיהם חומר ראיות שסותר את טענת התביעה והוא יוצג בפני בית הדין במהלך המשפט. 


עד הרגע האחרון קיוו בני משפחתו של החייל כי התביעה הצבאית תחזור בה מהאישום החמור. בני המשפחה ידרשו במהלך הדיון לשחרר את החייל ממעצר פתוח, להחזיר לו את הטלפון הסלולרי ולאפשר לו להיפגש עם חברתו. "אנחנו רוצים את הילד בבית בליל הסדר", הכריז מקורב למשפחה. 
 
עו"ד אייל בסרגליק מסר למעריב השבוע: "ככל שתוגש מחר בקשה שכזו וכתב אישום שכזה - נדון בהם בבית הדין. כך או כך, הגשת כתב אישום הינה רק תחילת הדרך כאשר כל הראיות בתיק סותרות את תזת התביעה, והדברים יתבהרו בהמשך".