דודו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל הפלסטיני שנורה בחברון על ידי החייל אלאור אזריה, אמר בציניות כי "האמת שיש התקדמות בהתייחסות של צבא הכיבוש כלפי הפלסטינים – כאשר האשמה עברה ממשבר רומנטי או אי שפיות זמנית להריגה".

פתחי א-שריף הוסיף: "הגשת כתב אישום באשמת הריגה נגד החייל, כאילו הוא לא ירה בכוונה לעבר בן המשפחה המנוח, מהווה הישג מבחינת הפלסטינים. פעם דיברו על אי-שפיות זמנית כמו במקרה של משפחת דוואבשה, או אהבה נכזבת כמו במקרה של רוצח שבעת הפועלים הפלסטינים בראשון לציון, עמי פופר, שכבר נמצא מחוץ לכותלי בית הסוהר. היום חלה התקדמות באשמות והרוצח מואשם בהריגה".

לגבי דרישות המשפחה מהפרקליטות הצבאית אמר דודו של א-שריף: "כל דרישה שלנו לא תיענה בחיוב. מדובר במדינת כיבוש שהיא מחוץ לחוק. האם אנו יכולים לדרוש להעניש אותו או להרוס את ביתו, כמו שעושים לפלסטינים? המשפט הצבוע הזה בא כדי לרצות את דעת הקהל הבינלאומית בלבד, ואנחנו לא צופים שהחייל הרוצח ייענש. בסופו של דבר, הוא ייצא לחופשי בקרוב".

א-שריף הוסיף עוד, כי "החייל הרוצח הוא בעל אזרחות צרפתית, ולו העולם לא היה לוחץ עליו, ובמיוחד אירופה, לאחר הצפייה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות - איש לא היה מתייחס להוצאה להורג של בננו – כמו שלא התייחסו לעשרות הוצאות להורג של צעירים פלסטינים בידי חיילי הצבא".