המשטרה מתגברת את המערך האווירי שלה עם ההפעלה המבצעית של מערך הרחפנים. השימוש ברחפנים יהווה מענה מבצעי משלים ליכולות האוויריות שקיימת כבר כיום ביחידה האווירית של המשטרה.



לאחר תקופת פיילוט שנערכה במהלך החודשים האחרונים, בהם נרשמו לרחפנים הישגים מבצעיים ככלי עזר לכוחות שבשטח, הוכח כי חשיבותו של כלי הטייס הבלתי מאוייש (כטב"מ) משמעותית ביותר.



מסתבר כי הכטב"מ משולב כבר כיום בפעילות המבצעית של מסוקי היחידה האווירית במשטרה לטובת מתן סיוע ליחידות השטח במגוון רחב של תחומים, לרבות אכיפת פשיעה, פעילות ביטחונית ושמירה על הסדר הציבורי. באגף המבצעים של המשטרה גאים ביכולות של הכטב"מ, המעניק להם יתרון יחסי של חוזי עילי ממעוף הציפור.



נכון להיום הוסמכו שוטרים בתפקידי שטח מגוונים להטיס את הכטב"מ והם נושאים בהיתר מיוחד מרשות התעופה האזרחית לאחר שעברו הכשרה מקצועית לכך.



"עד כה", אומרים במשטרה, "הצליחה היחידה באמצעות הכטב"מ לייצר מבט על ולאסוף מידע רלוונטי לחקירות במהלך הפרות סדר, ירי זיקוקים בלתי חוקי, גניבות חקלאיות ואף לסייע בתרגיל חילוץ רחב היקף בצפון הארץ". עוד אומרים אנשי משטרה, כי "בכוונת היחידה האווירית להרחיב את מספר השוטרים המוסמכים ובהתאמה את כמות הכטב"מים. העצמת יכולות המשטרה בתחום זה, תביא לשיפור ביכולות המבצעיות בתחומים מגוונים וללחימה טובה יותר בפשע".