בשל חסימות קשר במרחב האווירי שמקורן ברמאללה, הורגשו הבוקר (חמישי) שיבושים בתדרי הטיסות של נמל התעופה בן גוריון, שגרמו לעיכובים בהמראות מהשדה. מדובר ביום בו אמורים לעבור כ-70 אלף נוסעים בשדה התעופה, שיצאו על מנת לחגוג את חופשת הפסח הארוכה.



משרד התקשורת הודיע שבשל הפרעות שמקורן ברמאללה, נוצרו השיבושים. במגדל הפיקוח בנתב"ג נקטו במשנה זהירות והוחלט לרווח בין הטיסות, דבר שיצר עיכובים בהמראות. כעבור כשעה ההפרעות הופסקו ותנועת המטוסים בנתבג שבה לסדרה.



היום אמורים לעבור בנתב"ג עשרות אלפי נוסעים, רבים מהם טסים עם בני משפחותים כדי לחגוג את ליל הסדר מעבר לים. במהלך החג צפויה תנועת שיא בנתב"ג של 1.1 מיליון נוסעים, גידול של 14 אחוזים לעומת אשתקד. ימי שיא נוספים יהיו בתום תקופת החג, כאשר רבים ישובו לארץ.



עיכובים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
עיכובים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני




עושים את החג מעבר לים



רשות שדות התעופה נערכה לתגבור צוותים ופועלת לעידוד מעבר לצ'ק אין מהיר מהבית, כך שמי שמבצע את סידור הטיסה מבעוד מועד, עליו לעבור רק בידוק ביטחוני במסלול מהיר, ולחסוך בכך זמן יקר.



רבים מהנוסעים היום טסו ליעדים קצרים שם הם יחגגו את ליל הסדר. "ברגע האחרון החלטנו כל המשפחה לטוס לורנה שם נחגוג את ליל הסדר. ציפינו כשהגענו לתורים ארוכים יותר, אבל זה לא היסטרי, די רגוע וסביר", סיפר אסף שמעון שביחד עם אשתו וארבעת ילדיהם יחגגו את ליל הסדר בבולגריה וישובו לארץ ביום ראשון.



בתור באולם הנוסעים גם נראו שלוש משפחות עם ילדים שיחגגו מחר בצוותא את ליל הסדר בברלין. "זו צריכה להיות חוויה מיוחדת, נהיה כולנו ביחד וזה מרגש. כמובן שגם נטייל", סיפר אלי בילינסון מהרצליה שהוסיף: "זה משהו יוצא דופן וצריך להיות מעניין".



נוסעים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: אבשלום ששוני
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: אבשלום ששוני




עושים את החג מעבר לים. צילום: אבשלום ששוני
עושים את החג מעבר לים. צילום: אבשלום ששוני