מחדל משטרתי: עשרות תיקי חקירה פתוחים נעלמו מתחנת המשטרה בגבעתיים וכעת קיימת סכנה כי אישומים יבוטלו. במשטרת גבעתיים שבמרחב דן מונה קצין שבודק בימים אלו את נסיבות היעלמותם המסתורית של עשרות תיקים פליליים פתוחים שנחקרו בתחנה. חלק מהתיקים עמדו לפני העברה לפרקליטות ולמחלקת התביעות לצרכי הגשת כתבי אישום. חלק מהתיקים ככל הנראה עסקו בעבריינות נוער וגם הם נמצאים ברשימת התיקים שנעלמה. האירוע החמור נחשף לראשונה לפני מספר שבועות עם שובם של השוטרים והקצינים מנופש באילת, אז הבחינה קצינת החקירות של התחנה כי בין 25 ל-27 תיקים שהונחו על שולחן צוותי החקירה, נעלמו כלא היו. אם התיקים לא הוקלדו במחשבים ועקבותיהם לא יימצאו, עלולים אותם תיקים להיסגר או להתבטל למרבה צערם של החוקרים ושל המתלוננים.



גורם בכיר במשטרה ביקש לציין ולהבהיר, כי "צריך לשים את הדברים בפרופורציות. זה מקרה חמור מאד אולם אסור לשכוח שמדובר בתחנת המשטרה בגבעתיים ולא במרחב או במחוז. מדובר בתיקים שעיקרם סכסוכי שכנים, אלימות ואולי מקרי גניבה או התפרצות ולא מעבר. כל תיק בעל חשיבות גבוהה יותר עובר לטיפול המרחב או המחוז, כך שזה לא קשור לארגוני פשיעה או אירועים פליליים חמורים".




נעלמו כלא היו


למעריב נודע כי בחודש שעבר יצאו שוטרי וקציני תחנת גבעתיים לנופש מרוכז באילת. עוד קודם לכן הונחו על שולחן צוותי החקירה בתחנת גבעתיים בין תיקים פתוחים שבחלקם נדרשה השלמה או בחינת החומר הקיים ובחלקם היו בשלבי סיום לפני הגשת כתבי אישום. משחזרו מהנופש ניגשה קצינת החקירה לבחינה של מספר תיקים ולתדהמתה הופתעה לגלות כי התיקים שהיו אמורים להימצא בחדרי החקירות נעלמו ממקומם.



הקצינה העבירה את הדיווח למפקדת התחנה סנ"צ פלד, שביקשה לערוך חיפוש מוקפד ובמקביל העבירה דיווח על היעלמות התיקים לידיעת קצין תלונות הציבור של המרחב ולידיעת מפקד המרחב ומפקד המחוז בתל אביב. בעקבות הפרטים מונה כאמור קצין בודק שאוסף בימים אלו פרטים ומידע אודות האירוע.