ריאן גאנם בן השמונה, נדרס למוות ביום שישי בלילה בכפר הדרוזי בית ג'אן שבצפון הארץ. הילד נפגע מרכב בעת שנהג על אופניו, והצוות הרפואי שהגיע לזירה לטפל בו, הוביל אותו לבית החולים "נהריה", שם נאלצו לקבוע את מותו. אמל גאנם, אביו של הילד, סיפר היום (שני) בגל"צ על האובדן הקשה עמו מתמודדת המשפחה והסביר במהלך הראיון כי הוא אינו כועס על הנהג הדורס. 
האב סיפר על השתלשלות האירועים ועל הבשורה שקיבל על בנו: "ביום שישי ושבת יש מלא מבקרים אצלנו בכפר. הבן שלי היה עם אח שלו למעלה ושיחק על אופניים אז כנראה לא הבחינו בו. הגעתי למקום וראיתי את הילד ואת הדם מהאירוע המזעזע. הנהג בא אליי ואמר לי 'אני דרסתי את הבן שלך". האב סיפר על תגובתו, שנדמה שהיא יוצאת דופן, לאחר שהבין שבנו נדרס: "חיבקתי אותו נתתי לו שתי נשיקות ואמרתי לו בוא תעמוד פה מאחוריי. הרי הוא לא עשה את זה במכוון ובא במטרה להרוג אותו. יתרה מזאת, אחרי שחזרנו מבית החולים וקיבלנו את הבשורה המרה, יצרתי קשר עם המשטרה וכל הלילה עבדנו על כך שלא יהיה נזק לאותו ילד (הדורס). הוא ילד בתחילת דרכו ובתחילת חייו, הוריו מהשורה הראשונה".

 

"זו יד הגורל"

עוד ציין האב: "עמדנו על זה שהמשטרה תשחרר את הדורס כי אחרת לא נקיים את הלוויה. אנחנו מאמינים ביד הגורל וברגע שאתה מאמין, הדברים הופכים להיות קלים. יש לי אח שנפצע בצוק איתן. רקטת קאסם נפלה עליו וארבעת חייליו נהרגו. הוא נותר בחיים, זו לא יד הגורל? זה הגורל של הבן שלי וזה מה שכתוב, זה היה היום שלו. האמונה מאוד חזקה וזה מקל. זה קרה זה וכואב הלב אבל אם אעשה רעש ובלאגן ואצית את האווירה, האם זה יעזור? האם זה יחזיר את בני לחיים?".

איך הנהג הדורס קיבל את התגובה שלך?
"אשתי חיבקה ונישקה אותו. אנו בחברה הדרוזית בתוך קבוצה של אנשים שעשויים מחומר טוב, ואתה לא יכול להיות שונה ויוצא דופן. הסבלנות וההבנה זורמת בדם, יכול להיות שמישהו אחר היה מתנהג אחרת אבל זה הגורל ואי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. הילד הזה שדרס - האסון שלהם הוא שלנו והאבל שלנו הוא שלהם. כולנו עומדים יחד ומקבלים כתף אל כתף תנחומים מאנשים". 

כזכור, התאונה הקשה אירעה בלילה שבין שישי לשבת, כשילד נפגע מרכב בעת שנהג על אופניו בערב החג. כאמור, הוא הובהל לבית חולים "נהריה", אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הנהג הפוגע עוכב למתן עדות במשטרת כרמיאל, ובוחני תנועה החל ולבדוק את האירוע.

חובש בכיר במד"א, גמאל סוייד, שהגיע לזירת האירוע, סיפר: "על הכביש שכב רוכב אופניים כבן שמונה כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, אזרחים סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית חולים תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה".