אירועי יום כדור הארץ הבינלאומי שצויין בעולם ביום שישי האחרון נחגגו בישראל אתמול (שני) בהפנינג שהתקיים בפארק הקישון בחיפה תחת הכותרת "נפרדים מתעשיות מזהמות ועוברים לאנרגיות מתחדשות". האירועים כללו הופעות חיות, מיצגים, סדנאות יצירה, הרצאות וסיורים. פרי שיתוף פעולה של מגמה ירוקה, החברה להגנת הטבע,  גרינפיס, חיים וסביבה, רשות נחל הקישון ושגרירות ארה"ב.

בארגוני הסביבה טוענים כי רק התחייבות של ממשלת ישראל ל-32% הפחתת פליטות גזי חממה (במקום 25% עד 2030 עליהם הוחלט) וייצור 35% מהחשמל מאנרגיות מתחדשות (במקום 17% עד 2030 עליהם הוחלט) יהוו יעד העומד בקריטריונים הבינלאומיים ליעד העולמי ומטיחים ביקורת קשה גם במתווה ליישום היעדים עליהם הוחלט החסר לוחות זמנים קשיחים ומחייבים שהקהילה הבינלאומית יכולה לעקוב אחריהם. בישראל רק 2% מהחשמל כיום מיוצר מאנרגיה ירוקה.  
מנכ"ל מגמה ירוקה, מור גלבוע, אמר באירוע: "מן הראוי שמדינת ישראל, מעצמת השמש והקלינטק תגדיל בעשרות אחוזים את ייצור האנרגיה שלה ממקורות מתחדשים ותיישר קו עם האתגר העולמי לעצור את ההתחממות הגלובלית עד 1.5 מעלות. היעדים של ממשלת ישראל בצמצום גזי חממה וייצור אנרגיה נקייה הם הנמוכים ביותר מבין מדינות ה OECD ונמוכים, באופן משמעותי, מהיעדים שהמליצו הגורמים המקצועיים במשרד להגנת הסביבה. הדרך לשלום כדור הארץ עוברת בצעדים נועזים, שיצאו גם מירושלים". מגרינפיס ישראל נמסר: "שלושת החודשים האחרונים היו החמים ביותר שנמדדו והטבע זועק לפעול עכשיו. לצערנו ישראל מובילה מהסוף ביעדים להפחתת הפליטות מבין מדינות ה- OECD. היעדר מנהיגות וסחבת בירוקרטית בלתי-נגמרת אחראים לעובדה שרק 2% מהחשמל בארץ מיוצרים מאנרגיה סולארית. אנחנו דורשים מהממשלה להסיר את המכשולים הבירוקרטיים ששיאם ברשות המסים ולקדם מתווה סולארי שימצב את ישראל בחזית העידן החדש". 

באשר למיקום האירועים השנה בחיפה אמר מנכ"ל "מגמה ירוקה": "עדיין לא מאוחר לשנות את המציאות הסביבתית הגלובלית. אנחנו דורשים מהממשלה לעצור את התכניות להרחבת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה ולקדם תכנית לאומית לצמצום הדרגתי של התעשייה באזור". בגרינפיס הוסיפו: "באופן סמלי מתקיים יום כדור הארץ בחיפה מוכת הזיהום שנפלה שנים קורבן למדיניות האנרגיה המלוכלכת. הרחבת הפעילות הפטרוכימית סותרת את אמנת האקלים עליה חתמה הממשלה בסוף השבוע באו"ם ופוגעת אנושות בסיכויים לממש את ההתחייבויות של ישראל. על הממשלה למנוע כל הרחבה של תעשיית הזיקוק בחיפה, לפעול למיגור המפגע המזהם ולמעבר לתעשייה ברת-קיימא ידידותית לטובת הציבור החיפאי והדורות הבאים".