המצב הבטיחותי של הכור הגרעיני בדימונה צפוי להגיע לדיון דחוף בכנסת, לאחר שנחשפו ליקויים בליבת הכור המיושן. ראש העיר דימונה לשעבר, חבר הכנסת מאיר כהן מ"יש עתיד", אמר הבוקר (רביעי) לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני גר בדימונה וגדלתי בה. טיפלתי בנושא כראש העיר והייתה שקיפות בלתי רגילה מצד הועדה לאנרגיה אטומית, בפעם הראשונה הם היו מוכנים שניכנס לשם ולשבת איתנו ולשים דברים על השולחן. הבעיה, כפי שהוצגה על ידי מדענים בכנס, היא שכל הכורים מהסוג הזה נסגרו אחרי 40 שנה והכור בדימונה עובד מ-1963, והם משערים שצריך להיערך אחרת לכור כזה שעובד מעל ל-40 שנה".

"אתמול דיברתי עם מנהל הקמ"ג (קריה למחקר גרעיני), שדיבר איתי בשקיפות מלאה ואמר לי שהם בודקים את העניינים לפני ולפנים ויש להם את האמצעים לבדוק, אבל זה לא מספק אותי", אמר ח"כ כהן, "למרות שאתמול היו אותות ארגעה, אנחנו צריכים לדון. מנהל הקמ"ג (הקריה למחקר גרעיני)  אמר לי שיבוא לכל ועדה בכנסת ויחשוף הכל. היום ברור לוועדה לאנרגיה אטומית שככל שינסו לטשטש השאלות תהינה הרבה יותר מטרידות. אני מציע שהדיון יתקיים בועדת הבריאות של הכנסת, כי אנחנו מתעסקים בבריאותם של האנשים, תושבי דימונה והפזורה הבדואית ומן הראוי שנדון בזה ונקבל את התשובות. לא צריך ליצור פה פאניקה, הכל בסדר, אבל צריך לקבל תשובות".

משעל שאל לגבי העמימות הישראלית המפורסמת בנושא הגרעין וכהן השיב: "העמימות הסתיימה והיום לכולם ברור. אפילו ההורים שלנו, שסיפרו להם שזה מפעל טקסטיל, לא חשבו שזה מפעל טקסטיל. כבר לא משתמשים בעמימות הזאת, יודעים בדיוק שזו קריה למחקר גרעיני, מה שיש שם אנחנו לא יודעים. כעיר שחיה ליד קריה למחקר גרעיני התושבים שלה ואנשי הציבור שלה חייבים להיות עם יד על הדופק. אני ביקשתי את פריסת תחלואת הסרטן באזור ומאוד נפגעתי כי במשך שנים לא היו מוכנים, עד שכן הצלחתי להוציא את זה ממשרד הבריאות וראינו שלא רק שלא כצעקתה, המצב הוא מצוין ביחס לחיפה ומקומות אחרים והתושבים נרגעו. אם אנחנו צריכים לעשות עוד פעולה כזו של חשיפת הנתונים לציבור אני חושב שייטב עם כולם. מה המדינה תעשה זו שאלה, אבל הנושא הוא בריאותי נטו".


עריכת תוכן 103 fm: אסף נבו