לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל איתרו אמש במהלך פעילות מבצעית כלב פצוע באחת משכונות מזרח ירושלים. הלוחמים הבחינו שהכלב, מסוג אמסטף, פצוע בפניו ונראה חושש מאוד, מה שעורר את חשדם שהכלב נגנב לצורך קרבות כלבים. בעוד חברי הצוות מאבטחים את האזור, התקרב אחד הלוחמים רס"ל אבירן ברנשטיין, אל הכלב והעלה אותו לרכב המבצעי הממוגן של הצוות. הלוחמים העניקו מזון ומים לכלב שהיה תשוש ופצוע ולקחו אותו למרפאה הוטרינרית של עמותת "צער בעלי חיים" בירושלים, שם העניקו לו טיפול רפואי לפציעותיו. בעזרת צ'יפ הזיהוי, הצליחו הלוחמים לזהות את הכלב, העונה לשם בונדי, ליצור קשר עם בעלי הכלב ולספר להם שכלבם שנגנב - נמצא.



מפקד הצוות, רס"ר דביר שמחי, סיפר היום (רביעי) על האירוע: "ראינו שהכלב נראה תשוש ומפוחד, עם פציעות באזור הפנים, וחשדנו מיד שמדובר בכלב שנגנב מבעליו והשתמשו בו בקרבות כלבים. לא יכולנו להישאר אדישים, ומיד ניסינו לאתר מרפאה שתוכל לקבל את הכלב ולאתר את הבעלים. אני חושב שכשוטרים, זה חלק בלתי נפרד מתפקידנו, וברגע שזיהינו את הכלב זאת הייתה חובתנו המוסרית". עוד הוסיף: "אני שמח שנפלה בחלקנו הזכות לגאול את בונדי מהייסורים של הקרבות ולהשיבו לבעליו החוקי".


השבת כלב האמסטף הפצוע לבעליו ע"י לוחמי מגב

הבעלים: "בונדי הוא בן משפחה"


הבעלים הנרגש, אלירן יקותיאל, הודה ללוחמים ואמר להם: "זה באמת לא מובן מאליו, אין מילים בפי להודות לכם על מה שעשיתם. בונדי הוא ממש בן משפחה עבורנו, ואנחנו עדיין לא מעכלים שהוא חזר אלינו".



אינה וינוקור מנהלת המרפאה הווטרינרית "צער בעלי חיים ירושלים" שטיפלה בבונדי, ציינה היום: "אנו עדים לצערי במרפאה ללא מעט מקרים של בעלי חיים שמגיעים אלינו לאחר שחוו אכזריות קשה. לצערי הרב תופעת קרבות כלבים היא רק אחת מהן, אין לי ספק שהתמזל מזלו של בונדי ובזכות ערנותם של השוטרים נמצא ולאחר טיפול קצר הושב לבעליו, חשוב שגם אנו נסתכל סביבנו ונשים לב לבעלי החיים הללו ואם אנו מזהים משהו חריג ניצור קשר עם הרשויות".