לאחר לילה שקט התחדשו הערב (שישי) המהומות בכפר מנדא שבצפון הארץ, בהשתתפות מאות מתושבי המקום. התושבים תקפו זה את זה בקטטה המונית ובהתנהגות ונדליסטית ירו זיקוקים בכינון ישיר, תוך כדי שיידו אבנים והציתו רכוש. כוחות משטרה שהגיעו למקום פעלו להפסקת המהומות תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, וזאת לאור חשש לפגיעה של המתפרעים זה בזה.



בסריקות שנעשו במהלך פיזור המהומות ומיגור האלימות מצאו כוחות המשטרה עשרות בקבוקי תבערה שהיו מוכנים לשימוש. המהומות מתרחשות הערב לאחר שגם אתמול נרשמו אירועים דומים בכפר. בקטטה ההמונית שהתרחשה בחמישי לפנות בוקר נעצרו עשרות בני אדם, נגרם נזק לרכוש ופצועים רבים פונו לקבלת טיפול רפואי. הקטטה פרצה ככל הנראה, על רקע המתיחות לקראת הבחירות לראשות מועצת הכפר.

הקטטה ההמונית בכפר מנדא


המהומות בכפר מנדא, אתמול. צילום: חטיבת דובר המשטרה



23 נעצרו


במהלך האירועים, עשרות תושבים תקפו זה את זה, השליכו אבנים והציתו פחי אשפה. למקום הוזנק כוח משטרתי גדול מתחנת משגב ובליווי מסוק השתלט על הקטטה תוך זמן קצר ופיזר את האנשים לבתיהם. במקום נעצרו אתמול 23 בני אדם. 2 פצועים במצב קל עד בינוני פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ונגרם נזק לרכוש ולשטחים ציבורים. הכוחות נשארו בכפר להרגעת הרוחות.


מהמשטרה נמסר אתמול לאחר הקטטה כי "אירועים מסוג זה עשויים לגרום לפגיעות בנפש וברכוש, מטילים צל כבד על חיי התושבים ואיכות חייהם, ועלולים לגרום פגיעה אנושה ומתמשכת במרקם היחסים ביניהם".