גופת עובר נמצאה הבוקר (שבת) בשעות הבוקר בתוך פח אשפה סמוך לכניסה לבית החולים "אסף הרופא" בצריפין. המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את אמו של העובר. בשלב זה הניסיונות להתחקות אחר זהות משליך העובר באמצעות מצלמות האבטחה במקום לא העלו דבר. על פי דובר המרכז הרפואי, העובר המת נמצא כשהוא בסביבות השבוע ה-12 להתפתחותו, והונח שם ככל הנראה על ידי אדם שזהותו לא ידועה, בשעות הבוקר המוקדמות. עוד דווח, כי לעובר אין קשר למרכז הרפואי עצמו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, וגופת התינוק הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

בשעות הבוקר הזעיק עובר אורח את המשטרה אל הכניסה לבית החולים, שם, לדבריו, בתוך פח אשפה, בצבצה גופתו של עובר ללא רוח חיים. מבדיקה שנערכה בבית החולים לא נמצאה מאושפזת שהגיעה למקום לאחר הפלה או לידה וכן לא אותרה אישה שילדה את תינוקה והשליכה את הוולד בצד הדרך או בתוך פח האשפה. מדובר בפח רחוב המותקן סמוך למלונית בכניסה לבית החולים אסף הרופא, הגובל בבסיס הצבאי צריפין.
 
לשוטרים לא נותרה ברירה אלא להעביר את גופת העובר לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר וזאת כדי לנסות ולהעלות פרטים על אודות מוצאו, גילו, זהותו ופרטי אמו, על מנת לאתרה. על פי הערכה ראשונה, מדובר ככל הנראה בהריון לא רצוי ואמו של העובר החליטה לוותר עליו והשליכה אותו למוות. כמו כן, לא נשללת אפשרות כי העובר מת בהפלה והושלך לאחר מכן לפח בצד הדרך. בתוך כך החקירה נמשכת.


פגיעה משמעותית


באחרונה נרשמה עלייה במקרים שבהם תינוקות טולטלו עד למצב של פגיעה משמעותית ואף מוות. לפני כחודש שוחרר מבית החולים דניאל חיים גרסון, התינוק בן ארבעת החודשים שעל פי החשד טולטל על ידי המטפלת שלו, סימונה רז, ואושפז במרכז הרפואי שניידר. התינוק אושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא סובל מחבלה קשה בראשו, ולאחר בדיקתו עלה החשד כי הוא עבר טלטול, זאת בהתאם לדיווחם של הוריו.

התינוק שטולטל, דניאל גרסון, משוחרר מביה"ח. צילום: יקי צימרמן
התינוק שטולטל, דניאל גרסון, משוחרר מביה"ח. צילום: יקי צימרמן


בני הזוג סיפרו אז כי בנם נחבל ככל הנראה במשפחתון שבו שהה. יצוין כי היו במקום שלושה פעוטות, ובכללם דניאל. במשטרה חושדים שבעת הטיפול בפעוט, הוא עבר אירוע של טלטול שככל הנראה הביא לפגיעה בראשו. בעקבות האירוע שהתה מנהלת המשפחתון במעצר בית, בין היתר לאור העובדה כי בעברה הרשעה בגין תקיפה וגרימת חבלה חמורה של פעוטה אחרת. בגין אותו אירוע לא ריצתה מנהלת המשפחתון עונש מאסר.

בחודש פברואר, הורשעה אביגיל דניאל, מטפלת בת 47, בגרימת מותו ברשלנות של פעוט בן 11 חודשים. דניאל הורשעה במסגרת עסקת טיעון לאחר שהפעוט הושאר ללא השגחה וטבע באמבטיה. דניאל הודתה במיוחס לה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב ובמסגרת ההסדר לא נרשמה הסכמה על העונש. המדינה צפויה לעתור לעונש מאסר בפועל ופיצוי למשפחתו של הפעוט.