תם חג הפסח ונרשם שיא במספר המטיילים: מתחילת החג ביקרו בפארקים וביערות קק"ל כמיליון ו-400 אלף מבקרים - עלייה של 10 אחוזים במספר המטיילים ביחס לחג בשנה שעברה. האתרים המועדפים על הישראלים היו אגמון החולה, יער ביריה וחניון עין זיתים, פארק הירדן, יערות הגלבוע ופארק רמות מנשה בצפון, יער בן שמן, יער האילנות ויער הקדושים במרכז, יער הסטף בהרי ירושלים, וכן יער המלאכים, יער שחריה, יער יתיר ופארק גולדה בדרום. באתרי רשות הטבע והגנים נרשמה עלייה של כ-20% במספר המטיילים.
 
בלטו החג רוכבי האופנים הרבים שבחרו לצאת לרכיבה בשבילי היערות והפארקים של קק"ל, וכן משפחות רבות שנשארו לחניית לילה בחניוני הקמפינג ביערות. למעט מקרים בודדים של השארת שקיות אשפה מפוזרות במספר חניונים, יערני קק"ל מסרו כי חלה עלייה במגמת השמירה על הניקיון בפארקים וביערות קק"ל והיא נראתה לאורך כל החג. סך הכל נאספו כ-500 טונות של אשפה במהלך החג בכל הארץ.

נאספו כ-500 טון אשפה. שמורת טבע ים גדור. צילום: רשות הטבע והגנים
נאספו כ-500 טון אשפה. שמורת טבע ים גדור. צילום: רשות הטבע והגנים

 
מרשות הטבע והגנים נמסר כי בשל מזג האוויר החם במהלך ימי החג, נרשמו עומסים כבדים גם באתרי המים. מאות אלפי מטיילים הגיעו במהלך החג לשמורת טבע מג'רסה (הבטיחה), גן לאומי חורשת טל, שמורות הטבע נחל כזיב, נחל שניר, תל דן ושמורת עינות צוקים ולכל מקור מים אפשרי בשטחים הפתוחים בנגב.

שמורת טבע עינות גבתון. צילום: רשות הטבע והגנים
שמורת טבע עינות גבתון. צילום: רשות הטבע והגנים

 

"בגנים הלאומיים בית ינאי, נחל אלכסנדר, אשקלון אכזיב, פלמ"חים ובשמורת טבע חוף דור הבונים נרשמה תנועה ערה מאוד של מטיילים שהגיעו ליהנות מרצועות חוף ערכיות, שבהן התקיימו מגוון פעילויות וסיורים לכל המשפחה במהלך היום והערב", אמרו ברשות הטבע והגנים. בחניוני הלילה של הרשות לנו במהלך החג כ-40 אלף מטיילים. התפוסה בחניוני הלילה היתה מלאה, בפרט בחניוני הלילה באזור הדרום או בצפון הארץ.
 
רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, מסרה: "היה חג עמוס מאוד באתרי רשות הטבע והגנים, מזג האוויר הנוח הוציא מאות אלפי מטיילים לטבע ולאתרי המורשת. המטיילים נהנו משלל פעילויות, הדרכות וחוויות שהשנה הותאמו במיוחד גם לשעות הערב הנעימות. אנו שמחים על כמות המטיילים הגבוהה שהעדיפו ללון בחניוני הלילה של הרשות, זו מגמה שהולכת ומתרחבת".

שמורת טבע ים גדור. צילום: רשות הטבע והגנים
שמורת טבע ים גדור. צילום: רשות הטבע והגנים

 
שורקי הוסיפה: "לצערנו, תרבות היהיה מי שינקה אחרי עדיין קיימת אצל חלק מהנופשים ועובדי הרשות התמודדו לילות כימים במשימה הלא פשוטה של ניקיון וטיפול בוונדליזם למתקנים בשטח". 
 
במהלך החג טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים בעזרת יחידות החילוץ בכל הארץ בעשרות מקרי חילוץ כולל חילוצים מסוקים, מטיילים שנתקעו בשמורות לאחר שעות הפעילות, מטיילים שנתקעו כי חשו ברע וגם כאלה שנפצעו או נחבלו כי לא הקפידו על כללי הבטיחות בשבילים. עשרות דוחות ניתנו במבצעי אכיפה על נסיעה בחופי הים.

גן לאומי קיסריה. צילום: רשות הטבע והגנים
גן לאומי קיסריה. צילום: רשות הטבע והגנים