נמשכת חקירת העיתונאית ספיר ניסני, ששמה הותר היום (ראשון) לפרסום בחשד כי ניסתה להרוג את אמה באמצעות שמן רותח לפני כשבוע וחצי. חוקרי חטיבת הזיהוי הפלילי (מז"פ) הגיעו בשעות הצהריים פעם נוספת לביתה של העיתונאית החשודה, לקחו מספר דגימות ובדיקות וחזרו על ממצאים נוספים שמחזקים את החשדות נגדה.



גורמים המעורים בחקירה ציינו כי בחקירתה סיפרה ניסני שניסתה לקחת מלח מהחדר של אמה, זאת כשהיא עם מחבת רותחת בידה. לשאלה מדוע השתמשה בשמן וערבבה לתוכו מלח, טענה כי מדובר בשיקוי שהכינה לאחר ששוטטה באינטרנט. בדיקה שנערכה לאחר מכן במחשבה האישי לא העלתה את המרשם לשיקוי המדובר ולא נמצאה כל ראייה או צידוק לטענות שלה, כך שבמשטרה סבורים שניסיני מלכתחילה פעלה במטרה להרתיח שמן ולהוסיף לתוכו מלח על מנת להגדיל את עוצמת הפגיעה והנזק שתגרם לאמה. 



בגרסתה הראשונית בחקירה המשטרתית סיפרה ניסני כי מדובר בתאונה שאירעה כתוצאה מכך שהחליקה על שואב אבק רובוטי ובמהלך ההחלקה נשפך השמן. במשטרה לא האמינו לגרסתה, בין היתר מפאת העובדה שבעת הנפילה לא נפגעה העיתונאית כלל. גם בבית המשפט קבע השופט אלדד נבו כי מהעובדות שהוצגו בפניו ומהפרטים שעולים מהחקירה, קיים חשד הרבה מעבר לסביר לגבי מעורבותה של ניסני בניסיון להמית את אמה בכוונה. השופט הוסיף וציין כי גרסתה במשטרה של החשודה אינה עומדת בקנה אחד עם עובדות המציאות ויש בה סתירות רבות.



במשטרה מפקפקים בגרסתה


בפרסומים מוקדמים על הפרשה דווח כי מיד לאחר ששפכה לכאורה את השמן הרותח על גופה של אמה העלימה על פי החשד מספר ראיות מהזירה ושיבשה כביכול את החקירה: היא שטפה את המקום ועזבה את הדירה. מהחקירה עלה חשד כי במהלך ויכוח עם האם ניגשה הבת עם המחבת הרותחת לחדר בו שהתה אמה ושם התיזה את השמן לעבר גופה וגרמה לה חבלות קשות.



עוד עולה כי במשטרה דוחים את טענותיה של הבת לפיהן מדובר בתאונה. "לא יעלה על הדעת מצב שבו אדם ניגש עם שמן רותח לחדר שינה כדי לערבב את השמן עם תבלינים, כפי שטענה, שלכאורה היו באותו חדר. האם לא נכון יותר להביא את התבלינים למטבח?", אמר גורם בכיר המעורה בפרטים. כמו כן מפקפקים בגרסתה של החשודה שלא ידעה להסביר כיצד קרה שאמה היא הנפגעת היחידה באירוע והיא עצמה יצאה ללא פגע. "במקרה שבו השמן נשפך לכאורה בטעות, גם החשודה היתה אמורה להיפגע מאותו שמן", אומרים גורמים המעורים בפרטים.



עו״ד גיא עין צבי שמייצג אותה מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי היא מכחישה שניסתה לפגוע באמה, והיא זו שטיפלה בה לאחר האירוע והזעיקה את מד״א. האם, בשנות ה-50 לחייה, מאושפזת במצב קשה בבית החולים מאיר בכפר סבא כשהיא מורדמת ומונשמת.