צעירה בת 27 הוכשה על ידי נחש הערב (ראשון) כשטיילה סמוך למעיין עין אמפי באזור רמת הגולן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים "זיו" בצפת במצב בינוני עד קשה עם סימני הכשה ברגלה הימנית.



פרמדיקים של מד"א רונן קדוש ואליהו בן-סימון שטיפלו בצעירה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו צעירה שכובה בסמוך למעיין לאחר שהוכשה על ידי נחש וסבלה מקשיי נשימה, בחילות וסחרחורות. הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל מתן תרופות וסיוע נשימתי. לאחר חילוץ מורכב מאזור המעיין פיננו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה".



ד"ר יוסף נאבי מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו אמר כי "כבר בדרך לבית החולים סבלה הצעירה מקשיי נשימה, הקאות ואי יציבות כללית. על רגלה התגלו בברור סימני הכשה, התנפחות ובצקת. היא מטופלת במצב קשה לייצוב מצבה ובנוסף באנטי סרום ותועבר למחלקת טיפול נמרץ".




הוכש על ידי נחש צפע ואביו הציל את חייו



בחודש שעבר אירע מקרה הכשה נוסף כששקד אברהם, נער בן 16.5, ממושב מנוחה שליד קרית גת, הוכש על ידי נחש צפע ארצישראלי. שקד הגיע למיון כשהוא סובל מלחץ דם נמוך, קוצר נשימה ונפיחות משמעותית בידו הימנית. המקרה אירע ליד המכולת השכונתית, ואביו של שקד, בני, הנתקל מדי יום בנחשים במהלך עבודתו כאחראי מטעים בחווה חקלאית. זיהה מיד כי מדובר בהכשה. הצוות הרפואי בבית החולים "קפלן"העניק לו טיפול רפואי מידי הכולל זריקת אנטי סרום.



שקד, הלומד בכיתה י' בתיכון חדש בקרית גת, סיפר כי הוא וחבריו נפגשו ליד המכולת השכונתית והוא מעד על שדה קוצים והרגיש דקירה חזקה בידו הימנית. "בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות כי הייתי בטוח שמדובר בקוץ שחדר לתוך היד והלכתי הביתה. החל לרדת דם באזור ההכשה וכאב לי מאוד. היד החלה להתנפח והרגשתי סחרחורת", הוא מתאר. "כשהגעתי הביתה סיפרתי לאבא על הדקירה מהקוץ והוא הביט ביד ואמר מיד: 'הוכשת ע"י נחש, דחוף לבית חולים!'. הזמינו אמבולנס לקפלן וכאן בטיפול נמרץ הרופאים המדהימים הצילו את החיים שלי".



שקד אברהם ואביו בני בבית החולים. צילום: באדיבות המשפחה
שקד אברהם ואביו בני בבית החולים. צילום: באדיבות המשפחה